۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
کاهش ریسک بودجه، گام مهم بعدی برای حمایت از بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

کاهش ریسک بودجه، گام مهم بعدی برای حمایت از بورس

بازار سرمایه چشم انتظار لایحه بودجه ۱۴۰۲ است. مسلما شفاف‌سازی و ثبات پارامترهای تاثیرگذار بر این بازار همچون نرخ گاز صنایع و خوراک پتروشیمی‌ها، به کاهش ریسک بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) طبق خبرها، حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار از بازار سرمایه محدود به بسته ۱۰ بندی نیست و قرار شده است یک پیشنهاد چند بندی نیز به ستاد اقتصادی دولت ارائه و مصوبه‌هایی در راستای رفع دغدغه‌های کلان بازار سهام اخذ شود.

علی قاسم‌نژاد عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفت‌وگو با خبرنگار سنا در این خصوص بیان کرد: بازار سرمایه چشم انتظار لایحه بودجه ۱۴۰۲ است. مسلما مدل‌سازی، شفاف‌سازی و ثبات پارامترهای تاثیرگذار بر این بازار همچون نرخ گاز صنایع، خوراک پتروشیمی‌ها، بهره مالکانه معادن و... به افزایش شفافیت و کاهش ریسک بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد محصول شرکت‌های خصولتی مثل خودروسازان باید از قیمت‌گذاری دستوری فاصله بگیریم. اگر هم قصد حذف رانتی حتی رانت انرژی را داریم، جمیع جوانب را در نظر بگیریم و به جای زجرکش کردن صنایع، یکبار تصمیم قطعی اتخاذ کنیم و در مقابل اجازه دهیم نرخ فروش محصولات صنایع آزاد شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha