۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
دشواری صنایع در تامین مواد اولیه| تدوام این روند لطمه به تولید است
مدیر علمی شرکت رویان دارو:

دشواری صنایع در تامین مواد اولیه| تدوام این روند لطمه به تولید است

گرگان –طوائف، مدیر علمی شرکت رویان دارو گفت: تحریم ها، تامین مواد اولیه از خارج کشور را با مشکل روبه رو کرده روندی که درصورت تداوم منجر به آسیب واحدهای تولیدی خواهد شد.

رضا طوائف در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: درحال حاضر تامین مواد اولیه از طریق ارز نمایی به یک دغدغه بزرگ برای تولیدکنندگان تبدیل شده، موضعی که واحد های تولیدی را ناچار به فعالیت با حداقل ظرفیت تولید کرده است.

مدیر علمی شرکت رویان دارو افزود:تحریم ها، تامین مواد اولیه از خارج کشور را با مشکل روبه رو کرده روندی که درصورت تداوم منجر به آسیب واحدهای تولیدی خواهد شد.

دسترسی سخت به مواد اولیه برای تولید در نهایت منجر به این موضوع می شود تا بازار برای اقلام خارجی بستر مناسبی شود و سهم تولید داخل را بگیرد.

طوائف ضمن بیان این موضوع که در بازار داروهای بی کفیت اما ارزان قیمت وجود دارد، یادآور شد: به دلیل اینکه اقتصاد دامدار و مرغدار تحت فشار است، آنها به استفاده از این دارو های فاقد کیفیت روی می آورد.

وی ادامه داد: استعمال این داروها با حداقل استاندارد ممکن بر میزان تولید اثر منفی خواهد داشت و از توان فرآوری محصول می کاهد.

به گفته مدیر علمی شرکت رویان دارو، با تنش های موجود در اقتصاد کشور و نوسانات ارز، تولید کننده از سرمایه خود اطمینانی کامل برای ادامه روند تولید نخواهد داشت.

طوائف با اشاره به این موضوع که تحریم ها مانع ورود مواد اولیه با کیفیت در کشورشده، بیان کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی دارو فقط به قیمت محصول توجه کرده و از کیفیت آن غافل شده اند که علت آن مواد اولیه بی کفیت است.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha