۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۰.۱ درصد رسید/ اجرای طرح نیروی کار
معاون آمار استان اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۰.۱ درصد رسید/ اجرای طرح نیروی کار

اردبیل - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل ضمن اشاره به اجرای آمارگیری طرح نیروی کار در راستای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور گفت: نرخ بیکاری در استان به ۱۰.۱ درصد رسید.

فریبرز دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با اجرای طرح آمارگیری نیروی کار که ویژگی‌های افراد شاغل و بیکار در نقاط شهری و روستایی کشور را در فصول مختلف مشخص می‌کند، ما همه ساله آخرین اطلاعات را در استان در این حوزه جمع‌بندی کرده و ارائه می‌کنیم.

وی اجرای طرح آمارگیری نیروی کار را به همت مرکز آمار ایران و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: این آمارگیری به صورت فصلی انجام می‌شود که در بهار امسال با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و با هدف رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ماموران آمارگیر برای تکمیل اطلاعات پرسشنامه تهیه شده از طریق مصاحبه تلفنی با پیش‌ شماره ثابت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام می‌کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: براساس آمارهای جمع‌بندی شده نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال و بیشتر در استان در فصل بهار ۹.۲، تابستان ۹.۰، پائیز ۱۰.۶ و زمستان ۱۱.۵ بوده است که در مجموع نرخ بیکاری سال قبل ۱۰.۱ محاسبه شده است.

دهقان افزود: اردبیل در بین استان‌های کشور در رده متوسط قرار دارد و وضعیتی به مراتب بهتر از استان‌های هم‌درجه نظیر آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان دارد.

اجرای طرح نیروی کار از ۲۰ اردیبهشت ماه

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در مورد اجرای طرح نیروی کار در بهار امسال نیز اظهار کرد: از ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت دو هفته و از طریق تماس تلفنی این طرح اجرایی خواهد شد.

دهقان خاطرنشان کرد: با هدف ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور آمارگیری طرح نیروی کار کشور از خانوارها منطبق با آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی کار و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار، تعیین نرخ مشارکت اقتصادی طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: در مدت دو هفته اجرای این طرح با مراجعه به خانوارهای مشمول سعی بر نمونه‌گیری تصادفی و جمع‌آوری آمار و اطلاعات است که امیدواریم نتایج مورد نظر به دست آمده و ارائه شود.

کد خبر: ۱۸٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha