۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
برای استخراج اتریوم چه اقدامی باید صورت گیرد؟

برای استخراج اتریوم چه اقدامی باید صورت گیرد؟

درست مانند بیت کوین، اتریوم نیز یک بلاک‌چین غیرمتمرکز است که توسط کاربران شبکه اتریوم بروزرسانی شده تأیید می‌شود.

به گزارش بازار، درست مانند بیت کوین، اتریوم نیز یک بلاک‌چین غیرمتمرکز است که توسط کاربران شبکه اتریوم بروزرسانی شده تأیید می‌شود. تنها راه افزودن بلوک‌های جدید به زنجیره بلوک‌های اتریوم، استخراج آن‌ها است. کلمه "استخراج" قیاسی است که از فرآیند استخراج فلزات گرانبها به عاریت گرفته شده؛ زیرا برای استخراج آنها از زمین، کار و انرژی زیادی باید مصرف شود.

بدین ترتیب، برای استخراج اتریوم، رایانه‌های پراکنده در سراسر جهان از انرژی، توان و قدرت محاسباتی خود استفاده می‌کنند تا در رقابت حل مسئله‌های بلاک‌چین پیروز شوند. هر ماینری که مسئله‌ای را با موفقیت حل کند، یک بلوک به زنجیره اضافه می‌کند و به ازای آن پاداش می‌گیرد. این پاداش‌ها برای ایمن‌سازی شبکه، تأیید تراکنش‌ها و افزودن بلوک‌های جدید به ماینرها داده می‌شود.

از آنجایی که قیمت اتریوم تاکنون رشد زیادی کرده‌ است و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش تقاضا برای خرید اتریوم و ایجاد صف خرید ETH در صرافی‌ها، قیمت ETH باز افزایش یابد. بنابراین استخراج اتریوم به محبوبیت بالایی دست یافته است.

درآمد استخراج اتریوم چقدر است؟

برخلاف بیت کوین، اتریوم در ابتدا به عنوان یک ارز تورمی طراحی شده‌ است که و محدودیتی برای عرضه آن وجود ندارد. در نتیجه، تعداد توکن‌هایی که به‌عنوان پاداش‌ به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌شود، همواره رو به افزایش است. اما افزایش توکن‌های در گردش، بر قیمت اتریوم فشار وارد می‌کند. بنابراین، برخی از سرمایه‌گذاران می ترسیدند که روزی اتر به سرنوشت ارزهای فیات دچار شود که دائماً دچار تورم می‌شوند و قدرت خود را در طول زمان از دست می‌دهند.

برای مقابله با این مشکل، اتریوم پاداش را در سال ۲۰۱۷ از پنج به سه اتر کاهش داد. حتی یک سال و نیم بعد، در سال ۲۰۱۹، پاداش باز هم کاهش یافتند و به ۲ اتر رسیدند. در آگوست ۲۰۲۱، یک بروزرسانی دیگر در اتریوم انجام شد که اساساً توکنومیک اتر را تغییر داد. در پی این تغییر، اتریوم رسماً به یک توکن ضد تورم تبدیل شد.

درآمد خالص یک ماینر به قیمت ETH در لحظه فروش، هش‌ریت ارائه شده، هزینه قبض برق و هزینه سخت‌افزار بستگی دارد. برای محاسبه سود بالقوه، باید از یک ماشین‌حساب استخراج استفاده کرد.

چرا باید اتریوم استخراج کرد؟

هنگامی که شبکه اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد، قیمت ETH پایین و تقریباً ۱ دلار بود. در آن زمان استخراج اتر اصلاً طرحی برای کسب سریع ثروت نبود. بسیاری از اولین ماینرها، توسعه‌دهندگان یا علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بودند که به این پروژه اعتقاد داشتند و می‌خواستند از هدف آن حمایت کنند.

با افزایش پیوسته قیمت اتریوم و افزایش تقاضا برای خرید اتریوم (خرید ETH)، ماینینگ سودآورتر شد و افرادی فناور را جذب کرد که پتانسیل شبکه را درک می‌کردند و به اندازه کافی برای اجرای گره‌های خود مهارت داشتند. امروزه، با چهار رقمی بودن قیمت ETH یا همان قیمت اتریوم، استخراج یک تجارت سودآور است، حتی اگر به شدت رقابتی باشد.

اما از آنجایی که اتریوم به زودی سازوکار اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد داد، بعید است که سرمایه‌گذاری‌های جدید برای خرید تجهیزات هنوز سودآور باشد.

با این وجود، با توجه به قیمت اتریوم (قیمت ETH) و بالا بودن تقاضا برای خرید ETH یا همان خرید اتریوم، استخراج مطمئناً گزینه جالبی برای افرادی است که به پردازنده‌های بلااستفاده دسترسی دارند و می‌خواهند از آنها پول کسب کنند. اما پس از شروع استفاده اتر از اثبات سهام، خرید اتریوم (خرید ETH) و انباشت آن است که پاداش به همراه دارد.

برای استخراج اتریوم چه اقدامی باید صورت گیرد؟

مراحل استخراج اتریوم

در این بخش، مراحل استخراج اتریوم را مطالعه خواهیم کرد.

۱. انتخاب رویکرد استخراج

سه رویکرد مختلف وجود دارد که ماینرها می‌توانند از آنها پیروی کنند.

  • استخراج از استخر: استخراج اتریوم از استخر، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای شروع است. در این رویکرد شما قدرت خود را به قدرت افراد دیگر ملحق می‌کند. همه ماینرهایی که به یک استخر می‌پیوندند، موافق‌اند که اگر یکی از آنها مسئله‌ای را حل کرد، پاداش‌ بین همه تقسیم شود.
  • استخراج انفرادی: به نظر می‌رسد جایگزینی جذاب برای استخراج از استخر باشد. زیرا هیچ هزینه‌ای برای ورود استخر پرداخت نمی‌شود و پاداش نیز تقسیم نخواهد شد. هرچند یک ماینر اگر می‌خواهد شانس واقعی برای حل یک مسئله در مدت زمان معقول را داشته باشد، به ده‌ها پردازنده نیاز دارد. بنابراین، استخراج انفرادی بیشتر برای حرفه‌ای‌هایی مناسب است که می‌توانند مزرعه استخراج راه‌اندازی کنند.
  • استخراج ابری: در استخراج ابری، شما به شخص دیگری پول می‌دهید تا برای شما استخراج کند. به جای اینکه خودتان سخت‌افزار بخرید و آن را اجرا کنید، قدرت محاسباتی شخص دیگری را اجاره می‌کنید و به او اجازه می‌دهید کار را برای شما انجام دهد. در نهایت، پاداش استخراج بین هر دو شخص تقسیم می‌شود. اما توجه داشته باشید که استخراج ابری نیازمند اعتماد به طرف مقابل است؛ به خصوص زمانی که از طریق یک سرویس آنلاین انجام شود.

۲. انتخاب یک کیف پول

اگر کیف پول اتریوم ندارید، باید یکی ایجاد کنید. کیف پول‌های زیادی در بازار موجود هستند. متامسک، تراست ولت و کیف پول اختصاصی والکس، سه کیف پول محبوب هستند. چرا که در صرافی ارز دیجیتال والکس دارایی‌های شما در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد.

۳. آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار گرافیکی

استخراج به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد. برای استخراج موثر اتریوم، به حداقل یک واحد قدرتمند GPU نیاز دارید. همچنین می‌توان چندین GPU را به یکدیگر متصل کرد. برای اطمینان از اینکه پردازنده‌های گرافیکی شما تا حد امکان کارآمد هستند، مهم است که همواره آخرین نسخه درایور آنها را از وب سایت رسمی دریافت و نصب کنید.

۴. نصب نرم‌افزار استخراج اتریوم

انواع مختلفی از نرم افزارهای استخراج اتریوم وجود دارد که می‌توانید با تحقیق و بررسی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب، دانلود و نصب نمایید.

۵. انتخاب استخر استخراج

هنگام راه‌اندازی نرم افزار ماینینگ خود، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید بخشی از کدام استخر استخراج باشید. انتخاب‌های زیادی وجود دارد؛ به عنوان مثال، ۲ماینرز (۲Miners) یا اترماین (Ethermine). پیش از انتخاب استخر مورد نظر خود، حتما اندازه استخر، حداقل پاداشی که به شما پرداخت می‌کند و هزینه عضویت در آن را بررسی کنید.

۶. جمع‌آوری پاداش

پس از مدتی اشتغال به استخراج، می‌توانید از پاداش‌های استخراج‌شده خود بهره ببرید. به صفحه وب سایت استخر خود بروید و آدرس کیف پول عمومی اتریوم خود را در نوار جستجو کپی/پیست کنید تا یک نمای کلی از جوایز استخراج‌تان داشته باشید. بسته به نحوه اداره استخر، می‌توانید جوایز خود را به‌صورت دستی مطالبه کنید یا می‌توانید درخواست دهید که پاداش شما در صورت رسیدن به حد نصاب، به‌طور خودکار به کیف پول شما ارسال شود.

Ethereum Smart Contract

کد خبر: ۱۸۵٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha