۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
پیش‌بینی افزایش مبادلات تجاری میان ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار
نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس مطرح کرد

پیش‌بینی افزایش مبادلات تجاری میان ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور ایران و ارمنستان، پیش بینی می شود رقم مبادلات تجاری مشترک به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، در خصوص اهمیت افزایش سطح مناسبات دوجانبه میان ایران و ارمنستان، گفت: اکنون مبادلات تجاری دو کشور در مرز ۷۰۰ میلیون دلار است اما با توجه به ظرفیت ها پیش بینی می شود این رقم به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته علی رغم وجود بحران کرونا، مبادلات تجاری دو کشور افزایش یافته که بیانگر عزم جدی میان مسئولان دوطرف است، اظهار کرد: مرز زمینی کشورمان با ارمنستان کوتاه ترین مرز در میان همسایگان است اما این مرز گذرگاهی به کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوراسیا است.

وی با بیان اینکه همکاری های استراتژیک دو کشور موجب شد ارمنستان کمک کند ایران در اتحادیه اوراسیا عضو شود، ادامه داد: همسایگی با ارمنستان می تواند زمینه ساز دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری شود که این امر فرصت اقتصادی خوبی برای کشورمان در زمان اعمال تحریم های ظالمانه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کریدور جنوب به شمال برای کشورمان اهمیت دارد که از اقیانوس هند-بندرچابهار شروع شده و تا دریای سیاه و مرکز اروپا ادامه می یابد؛ این راه ترانزیتی دارای اهمیت است لذا عبور این مسیر از ارمنستان موجب کوتاه شدن مسیر و کاهش هزینه ها می شود.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید راه ریلی از طریق جلفا-نخجوان-ایروان-تفلیس ایجاد شود زیرا این امر می تواند کمک شایانی به افزایش سطح صادرات محصولات ایرانی به کشورهای اروپایی کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha