۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
پرداخت زیرمیزی اجباری برای ثبت سفارش و ترانزیت کشنده های سنگین از مرز بازرگان به گمرک
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پرداخت زیرمیزی اجباری برای ثبت سفارش و ترانزیت کشنده های سنگین از مرز بازرگان به گمرک

تبریز- نائبی، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی شمالغرب گفت: برای ثبت سفارش و ترانزیت از مرز بازرگان به گمرک ها، به دلیل اینکه در آنجا ثبت سفارش وجود ندارد، باید رشوه پرداخت کنیم.

جعفر نائبی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: براساس مصوبه دو سال پیش دولت، قرار بر ورود ماشین های جدید جهت نوسازی ناوگان کشور شده است. در کنار آن اعلام کردند در ازای ورود هر ماشین باید ماشین فرسوده ۴۱ تنی از رده خارج شود. در حالیکه ماشین صد میلیونی یک میلیارد و سیصد هزار تومان شده است از طرفی نمی توان به این تعداد کامیون اسقاطی پیدا کرد. اگر قشر راننده بخواهد ماشین خود را به قیمت صد میلیون بفروشد کلا متضرر خواهد شد.

وی افزود: در نوسازی ناوگان، برای دولت از بابت یارانه سوخت، سود حاصل می شود و در مقابل دولت نیز باید امتیازاتی در نظر بگیرد و اعلام کند پانصد میلیون قیمت ماشین را پرداخت می کند. متاسفانه طرح ها در کشور ما یک شبه تصمیم گیری می شود و به دنبال آن مشکلات بوجود می آید. قبل از شروع سال جدید این موضوع در اختیار وزارت راه بود. ما ثبت سفارش ماشین ها را انجام می دادیم و سپس امور گمرک را انجام می دادیم بعد از این مراحل پیگیر موضوع اسقاط بودیم. الان بیان می کنند ابتدا باید مورد اسقاطی را پیدا کنید سپس ثبت سفارش انجام دهیم.

نائبی ادامه داد: برای ثبت سفارش و ترانزیت ماشین ها از بازرگان به گمرک ها، به دلیل اینکه در آنجا ثبت سفارش وجود ندارد، باید رشوه پرداخت کنیم. بعد از وارد کردن ماشین برای ماشین های ساخت آلمان یا سوئد و ... درخواست استاندارد می کنند که باید به حساب اداره استاندارد ۳۰۰ میلیون واریز کنیم و سپس باید برای سایپا به منظور خدمات باید ۲۲۰ میلیون پرداخت کنیم و سه ماه در نوبت بمانیم. از طرف دولت، یارانه و ارزی در اختیار ما قرار نگرفته است. بنده ۵۰ کامیون در گمرک دارم و ارزی که به ازاء آنها راکد مانده است، سرمایه ملی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچکدام از جلسات تشکیل شده، تسهیلی در کار ما ایجاد نکرده است، گفت: زمانی که مسئولیت از پایانه گرفته شد و به ستاد سوخت محول شده است، ۳ ماه طول کشید تا برنامه آنها در سیستم جایگذاری شود و برای این مدت از ما بابت ماشین هائی که در گمرک بودند، هزینه دپو و انبارداری اخذ شد. دولت باید برای قضیه اسقاط چاره ای بیندیشد. در ترکیه و اروپا تمامی اجناس دو روزه از گمرک ترخیص می شوند. درحالیکه ۷ ماه ماشین های من در گمرک مانده است. مشکل یکی دو تا نیست ادارات مختلف از جمله اسقاط، استاندارد، سایپا و خدمات مطرح می باشد. در موزد خدمات پس از فروش، تنها گواهی خدمات پس از فروش را ارائه می دهند. بعد از پرداخت هزینه خدمات پس از فروش ۳ ماه در نوبت بمانیم، ناچارم به چند نفر مبالغی پرداخت کنم (۱۰ میلیون) تا ۲۰ روزه گواهی را دریافت کنم.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha