۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
فرصت نیم ساعته صرافی ها برای بررسی تقاضاهای برخط ارز

فرصت نیم ساعته صرافی ها برای بررسی تقاضاهای برخط ارز

صرافی ها در عرض سی دقیقه فرصت دارد پس از بررسی و بر حسب ظرفیت، تقاضا را رد یا قبول کند.

به گزارش بازار، مسعود توکلی مشاور مدیر عامل بازار متشکل ارزی، باتوجه به تصمیم بانک مرکزی که امروز به صرافی های بازار متشکل ارزی ابلاغ شد برای جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان ارز مقرر شد افرادی که از سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران اقدام به نوبت گیری و انتخاب صرافی میکنند در اولویت خرید ارز قرار می گیرند به این منظور اطلاعیه ای بازار متشکل منتشر کرد بدین معنا که متقاضی خرید ارز در صورت نوبت گیری از سامانه برخط و انتخاب صرافی معین باید در اولویت پاسخگویی قرار گیرد و البته خرید ارز از طریق مراجعه حضوری امکان پذیر است.

وی افزود: براین اساس در صورت اجرایی شدن این بخشنامه متقاضیان خریدارز پس از ورود به سایت بازار متشکل ارزی، اطلاعات هویتی و درخواست خود را ثبت می کنند و باید به سایت my.ic.ir مراجعه کنند ثبت مشخصات می کنند و بر اساس ظرفیت باقی مانده راهنمایی می شوند به انتخاب صرافی در صورت احراز صلاحیت، سامانه فهرستی از نزدیکترین صرافی ها را به محل سکونت متقاضی معرفی و افراد می تواند پس از انتخاب یک صرافی، اطلاعات خود را بارگذاری کند.

وی ادامه داد: صرافی ها در عرض سی دقیقه فرصت دارد پس از بررسی و بر حسب ظرفیت، تقاضا را رد یا قبول کند. در صورت تایید صرافی، پیامکی حاوی اطلاعات صرافی، تاریخ و ساعت برای مراجعه حضوری ارسال می شود که عدم حضور فرد در بازه زمانی به معنای انصراف است و به صورت اتومات لغو می شود.
توکلی تصریح کرد: تا اینجای کار تنها تا مرحله احراز هویت و نوبت دهی به صورت برخط ارائه شده و متقاضیان باید در نوبت مقرر برای انتقال پول و دریافت ارز به صورت حضوری به صرافی مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: این سامانه در مراحل مختلف توسعه پیدا می کند در مراحل بعدی ایجاد درگاه پرداخت و دریافت ریال و ارز را اجرایی می کنیم
علاوه بر خرید غیر حضوری مردم با مراجعه به سایت بازار متشکل ارزی می توانند از آخرین نرخ قیمت ارز به صورت لحظه ای نیزمطلع شوند.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha