۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
نا اطمینانی از رویدادهای آتی، علت افزایش نرخ ارز؛ فشار تقاضای ارز داریم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

نا اطمینانی از رویدادهای آتی، علت افزایش نرخ ارز؛ فشار تقاضای ارز داریم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی از منظر اقتصاد سیاسی دچار مسائلی می شویم، فشار تقاضای ارز آنهم به دلیل نا اطمینانی از ماه های آینده، وارد بازار می شود.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور بیان کرد: حتما در زمانی که ما از منظر اقتصاد سیاسی دچار مسائلی می شویم، فشار تقاضای ارز آنهم به دلیل نا اطمینانی از ماه های آینده، وارد بازار می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط متقاضیان به ویژه صاحبان کسب و کارها و کسانی که قصد داشتند ماشین آلاتی را وارد کنند، سعی می کنند خریدارهای آینده خود را به زمان حال منتقل کنند.

وی بیان کرد: صاحبان این کسب و کارها به دلیل این نگرانی که ممکن است ارز را در ماه های آینده گرانتر تهیه کنند، فشاری به بازار ارز وارد می کنند و این فشار اگر از سویی دیگر با عرضه مناسبی پاسخ داده نشود، حتما تاثر خود را بر روی قیمت ارز می گذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یک الی دو ماه اخیر مرتبا فشارها بر روی نرخ ارز را داشته ایم و البته صادارت خوبی هم امسال در جریان بوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال در شش ماه اول سال جاری صادارت ما ۱۳ درصد بیشتر از شش ماه اول سال گذشته بوده است و این مسئله مساوی با ارزآوری بیشتری بوده است.

طغیانی بیان کرد: البته تدابیر بانک مرکزی از این جهت که صاحبان کسب و کار بتوانند به صورت توافقی ارز خود را در صرافی ها مبادله کنند موثر بوده و عرضه ارز را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی بانک مرکزی ذخایر خوبی است، بیان کرد: امیدواریم افزایش قیمت ارز موقتی باشد، با این حال عوامل موثری که روی کاغذ وجود دارد، نشان می دهد که این عوامل نمی توانند اثر جهش وار بر روی نرخ ارز داشته باشند و البته این جهش نرخ ارز هم به نفع کشور نیست چراکه تبعات تورمی دارد و آثار زیان باری بر روی تولید می گذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از بانک مرکزی خواستیم تا در این بخش تدابیر خود را تشدید کند تا وضعیت به ثبات گذشته بازگردد.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha