۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
زنجیره صنایع تبدیلی در مازندران دچار ضعف است
در گفتگو با بازار؛

زنجیره صنایع تبدیلی در مازندران دچار ضعف است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضعف در زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی و باغی استان بیان کرد.

حسن عنایتی در گفتگو با حبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: استان در ۱۴ محصول کشاورزی در کشور رتبه های برتر را دارد و علاوه براین در ۲۰ محصول نیز رتبه دوم را دارا هستیم.

وی تامین و امنیت غذایی را مقوله مهم بیان کرد و گفت: مازندران بخشی از محصولات غذایی کشور شامل مرغ، برنج، مرکبات وغیره را تامین می کند و در تثبیت بازار محصولات نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان این که مازندران در حوزه اقتصادی نقش فعالی دارد به وابستگی اقتصاد به بخش کشاورزی استان اشاره و اضافه کرد: در حوزه برنج امسال ضریب تبدیل در استان مطلوب بود و قریب به یک میلیون تن برنج تولید شده است.

عنایتی تلاش کشاورزان را سبب ارتقای اقتصادی کشور و استان بیان کرد و گفت: یکی از ضعف های عمده استان این است که در زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و باغات دچار ضعف هستیم.

وی با اشاره به آغاز ساخت اولین صنایع تبدیلی در حوزه محصولات باغی در میاندرود گفت: وقتی محصولات فراروی شود ارزش افزوده ارتقاء می یابد و منجر به کاهش ضایعات خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کشاورزی اقتصادی را به صرفه دانست و گفت: مازندران در حوزه کشاورزی و باغی ظرفیت خوبی دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      رب انار و اب نارنج طبیعی کجا و این رب گوجه ها و ابلیموی صنعتی کجا ؟ ولی متاسفانه برای تهیه کننده که باغ انار داره، پول کارگر میده برای چیدن، پول راننده میده، پول دستمزد تهیه میده، نمیصرفه.