۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
راهنمای خرید کیف لپ تاپ

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

کیف لپ تاپ را میتوان یکی از وسایل جانبی مهم لپتاپ دانست که هر شخص صاحب لپ تاپ باید آن را داشته باشد.

به گزارش بازار، کیف لپ تاپ را میتوان یکی از وسایل جانبی مهم لپتاپ دانست که هر شخص صاحب لپ تاپ باید آن را داشته باشد. اینکه شخص چه شغلی داشته باشد مهم نیست، به هرحال باید یک کیف لپ تاپ داشته باشد. با تغییراتی که در زندگی آدم‌ها شکل گرفت و پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی رخ داده است، نیازهای مردم نیز دچار تحول شد. یکی از این وسایلی که به زندگی افراد راه پیدا کرد لپ تاپ است. همانند دیگر کالاها، لپ تاپ ها نیز با توجه به نیاز افراد در مدل ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به همین جهت بعد از خرید لپ تاپ نوبت به خرید کیف لپ تاپ می‌رسد. در این مقاله قصد داریم تا مهمترین نکاتی را که قبل از خرید کیف لپ تاپ باید آن‌ها را بدانید.

اما دلیل خرید کیف لپ تاپ چیست؟

از آنجایی که لپ تاپ وسیله‌ی پرکاربرد است و اغلب اوقات به مکان های مختلفی برده می‌شود برای حمل و امنیت آن باید از کیف لپ تاپ استفاده شود. لپ تاپ وسیله‌ای نیست که با دست حمل شود به خاطر همین باید به فکر خرید کیف لپ تاپ باشید. دلیل این کار هم در بالا ذکر شد اول اینکه حمل لپ تاپ با کیف بسیار راحت‌تر است و دوم اینکه کیف باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به لپ تاپ و صدمه دیدن آن و در نتیجه از بین رفتن اطلاعات مهم داخل آن می‌شود.

همچنین در صورتی که قصد حمل وسایل جانبی لپ تاپ وسایر وسایل را داشته باشید، چاره ای جز استفاده از کیف لپ تاپ را نخواهید داشت. بنابراین خرید کیف مخصوص لپ تاپ از واجبات است.

مدل های مختلف کیف لپ تاپ

وجود شرایط مختلف، سلایق گوناگون افراد، بودجه‌های خرید و سایر عوامل باعث تولید مدل‌های مختلفی از کیف لپ تاپ در بازار شده است. این کیف‌ها با توجه به نوع کاربری و جنسی که دارند در دسته های مختلفی دسته بندی می‌شوند. هر شخص می‌تواند با توجه به سلیقه، کاربری لپ تاپ و بودجه خود یکی از انواع کیف‌های لپ تاپ را خریداری کند.

کاور لپ تاپ

اولین نوع کیف لپ تاپی که شما می‌توانید آن را انتخاب کنید، کاور لپ تاپ است. این مدل کیف حالت کیسه دارد و به شکل کشی است. به صورت معمول ضخامت بالایی دارند و تا حدی می‌تواند ضربه‌گیر باشد و جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرد.

این مدل کیف باعث می‌شود که بدنه لپ تاپ از خط و خش در امان باشد و از نفوذ هرگونه گرد و خاکی به داخل لپتاپ جلوگیری کند. این نوع کیف ارزان ترین نوع کیف لپ تاپ است و در صورتی که بودجه‌ی زیادی را برای خرید کیف لپ تاپ در اختیار ندارید می‌تواند بهرتین گزینه خرید باشد. اگرچه برخی افراد کاور لپ تاپ را جزو کیف‌های لپ تاپ نمی‌دانند.

کیف دستی لپ تاپ

این مدل کیف معروفترین نوع کیف لپ تاپ است و تقریباً در همه جا آن را مشاهده کرده‌اید و در هرمکانی به راحتی آن را می‌توانید جهت خرید پیدا کنید. از لحاظ قیمتی این نوع کیف، بعد از کاور لپ تاپ مناسب‌ترین قیمت را داراست. در برخی از مدل‌های کیف لپ تاپ بندهایی نیز برای استفاده به صورت رودوشی قرار گرفته است. این کیف‌ها در مدلهای مختلفی تولید می‌شوند. مدل‌های ساده این نوع کیف فاقد ضربه‌گیر هستند و تنها برای حمل لپ تاپ مناسب است و ایمنی لپ تاپ را تامین نمی‌کنند.

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

کوله پشتی لپ تاپ

کسانی که دائم در حال رفت و آمد هستند مثل دانشجویان، اکثراً این نوع کیف لپ تاپ را انتخاب می‌کنند. این مدل کیف برای مسیرهای طولانی بسیار مناسب است زیرا به دلیل تقسیم فشار بین دو شانه باعث کاهش درد و خستگی ناشی از حمل لپ تاپ می‌شود. بهترین نوع کیف لپ تاپ را می‌توان همین مدل دانست. برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند بهترین انتخاب کوله پشتی لپ تاپ است. به خاطر وجود دو بند در کوله پشتی‌ لپ تاپ، فشار و سنگینی لپ تاپ به یک قسمت خاص وارد نمی‌شود و در تمام بخش پشتی بدن تقسیم می‌شود.

جنس کیف لپ تاپ

یکی از عواملی که تاثیر زیادی در قیمت و در نهایت خرید یک کیف لپ تاپ دارد، جنس آن است. در هنگام خرید باید شرایطی که در آن قصد استفاده از کیف لپ تاپ را دارید در نظر بگیرید. شرایطی همچون آب و هوای منطقه، روش‌های تمیز کردن کیف لپ تاپ و... از جمله عواملی است که در هنگام خرید کیف لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید. کیف‌های لپ تاپ با مواد مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه مهمترین موادی که بیشترین استفاده را در تولید کیف مخصوص لپ تاپ دارند معرفی خواهیم کرد.

کیف های برزنتی لپ تاپ

اکثر کیف های لپ تاپ موجود در بازار از جنس برزنت هستند. برزنت نوعی پارچه سفت و ضخیم است که بیشتر مواقع در تولید چادر مسافرتی از آن استفاده می‌شود. اما امروزه بیشتر کیف ها به خصوص کیف‌های لپ تاپ از این پارچه ساخته می‌شوند. به دلیل وجود استحکام بسیار بالا و قیمت مناسبی که این پارچه دارد، انتخاب بسیاری از افراد این نوع کیف‌ها است.

کیف های چرمی و چرم مصنوعی

این کیف‌ها به دلیل قیمت بالا و شرایط نگهداری خاص، طرفداران کمتری نسبت به کیف‌های برزنتی دارند.

اندازه کیف لپ تاپ

یکی از عوامل مهم در هنگام خرید کیف لپ تاپ، اندازه آن است که باید با توجه اندازه لپ تاپ باشد تا در هنگام حمل آسیبی به لپ تاپ وارد نشود. خرید کیف بدون توجه به اندازه آن ممکن است هنگام استفاده شما را به زحمت بیندازد.

کیف لپ تاپ - خرید انواع کاور و کوله پشتی محافظ لپ تاپ

وجود ضربه‌گیر در کیف لپ تاپ

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید کیف لپ تاپ به آن بسیار توجه کنید وجود ضربه‌گیر در داخل کیف است. سلامتی لپ تاپ شما به وجود ضربه‌گیر بستگی دارد. لذا چنانچه کیف شما فاقد ضربه‌گیر باشد، احتمال اینکه به لپ تاپ شما آسیب برسد زیاد است و باعث از بین رفتن اطلاعات شما خواهد شد. بهترین نوع ضربه‌گیرها، حباب‌هایی هستند که به شکل کپسول داخل کیف قرار می‌گیرند و ایمنی لپ تاپ را تضمین می‌کنند. البته این نوع ضربه‌گیر باعث بالا رفتن قیمت کیف می‌شود و ممکن است باعث تغییر در بودجه موردنظر شما برای خرید کیف مخصوص لپ تاپ شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha