۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
ساختار غلط بودجه به توسعه نامتوازن استان ها دامن می زند
رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس در گفتگو با بازار:

ساختار غلط بودجه به توسعه نامتوازن استان ها دامن می زند

موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس گفت: بیشترین منابع بودجه ای به سمت استان های دارا سوق داده شده و استان های کم برخوردار از این منابع بی بهره مانده اند و توسعه نامتوازنی شکل گرفته است.

سید علی موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به توازن بخشی توسعه استان ها بیان کرد: بنده رییس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی هستم و تاکید دارم که توسعه نامتوازنی پیرو تخصیص بودجه در کشور صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه ساختار غلط و اشتباه بودجه به توسعه متوازن منابع در بودجه آسیب وارد کرده و مشکلاتی را در پی داشته است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در پی مبحث تخصیص منابع، بیشترین منابع به سمت استان های دارا سوق داده شده و استان ها کمتر برخوردار از این منابع بی بهره مانده اند و توسعه نامتوازنی شکل گرفته است.

رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار بودجه امسال هم باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در راستای اصلاح ساختار بودجه داشته اند که باید به درستی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما باید جلوی توسعه نامتوازن را در کشور بگیریم بیان کرد: عدالت بودجه ای و توسعه ای باید در کشور رخ دهد چراکه این مهم به مانند سند عدالت افزایی قلمداد می شود و به نوعی پشتیبان مهمی برای برنامه ریزی ها است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با این حال در سالهای گذشته هم برای اصلاح ساختار بودجه گام های مهمی برداشته شد و اصلاحات بودجه ای مقداری به جلو پیش رفت اما این اصلاحات به مطالبات ما پاسخ نداد.

نماینده مردم ملکان در مجلس تاکید کرد: حتما باید بخش دیگری از اصلاحات ساختاری بودجه با هدف توسعه متوازن استان ها مورد پیگیری قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات فراکسیون مناطق محروم تاکید کرد: تاکنون فراکسیون مناطق محروم اقدامات مناسبی را در راستای تمرکز جهت حل مشکلات مناطق محروم انجام داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همانند سال ۱۴۰۱ کمیته محرومیت زدایی بودجه در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۲ تشکیل خواهد شد تا مباحث مناطق محروم مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: ما ردیف بودجه ای خوبی را برای مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم و می کوشیم این مهم در بودجه ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۸۵٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha