۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
بخش خصوصی باید به حوزه واردات نهاده‌های دامی ورود کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش خصوصی باید به حوزه واردات نهاده‌های دامی ورود کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی در زمینه واردات نهاده‌های دامی ورود نکند و این چرخه به حرکت درنیاید با مشکلات موجود مواجه هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت واردات و توزیع نهاده‌های دامی، گفت: یکی از مشکلات فعلی در زمینه واردات نهاده‌های دامی حقوق گمرکی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه به واردات ۲۲ میلیون تن نهاده‌ دامی نیاز داریم، ادامه داد: حدود۱۰۰ شرکت واردکننده نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد که ۴۰شرکت واردکننده نهاده‌دامی پیش از آزاد سازی یارانه‌ها فعالیت می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پس از آزادسازی یارانه‌ها شرکت‌های پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی به صورت جدی‌تر فعالیت می‌کنند زیرا بخش خصوصی به دلیل نیاز به سرمایه در گردش بالا توان فعالیت محدودتری دارند، عنوان کرد: ورادات نهاده‌های دامی با استفاده از کشتی ۶۰ هزار تنی که تا قبل از آزادسازی یارانه‌ها بطور مثال به ۱۰ هزار میلیارد سرمایه نیاز داشت اکنون به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین کالاهای راهبردی و پر کردن خلاء‌های موجود واردات انجام می‌دهد، گفت:البته اتفاقی که افتاده این است کالایی که در بنادر رسوب شده‌ به دلیل برخی از مناقشات در حال انجام بین آمریکا و روسیه و احتمالات افزایش نرخ نهاده‌های دامی یک مزیت محسوب می‌شود.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در زمینه واردات نهاده‌های دامی باید علاج شود حقوق گمرکی است، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید در زمینه تامین ریالی ترخیص نهاده‌های وارداتی اقدام کند زیرا در حال حاضر باتوجه به مردمی سازی یارانه‌ها برای تامین ارز مورد نیاز مشکل زیادی نداریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به عرصه واردات نهاده‌های دامی به صورت جدی ورود کند، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی در زمینه واردات نهاده‌های دامی ورود نکند و این چرخه به حرکت درنیاید با اینگونه مشکلات کماکان مواجه هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دموراژ یک هزینه اضافی در زمینه واردات نهاده‌های دامی است و محموله‌های وارداتی که مدت زیادی بر روی کشتی بمانند قطعا کیفیت خود را از دست می‌دهند.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha