۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
جزئیات امضای توافق میان قزاقستان و ایران در زمینه حمل و نقل کالا
«آستانه تایمز» گزارش داد

جزئیات امضای توافق میان قزاقستان و ایران در زمینه حمل و نقل کالا

پایگاه اینترنتی آستانه تایمز از امضای توافق میان قزاقستان و ایران در زمینه افزایش حمل بار و صدور روادید ویژه خبر داد.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی آستانه تایمز از امضای توافق میان قزاقستان و ایران در زمینه افزایش حمل بار و صدور روادید ویژه خبر داد.

براساس گزارش این پایگاه خبری از آستانه، سازمان ارتباطات مرکزی قزاقستان گزارش داد، سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همبستگی قزاقستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تجارت، ترابری و لجستیک در روز سوم نوامبر امضاء کرد که شامل افزایش حمل و نقل باری با ایران از یک میلیون به چهار میلیون تن در سال می‌شود.

ژومانگارین در سفری رسمی به ایران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار و درباره گسترش حمل و نقل باری گفتگو کرد. برای دستیابی به این هدف، دو طرف توافق کردند تا نقشه راه را برای حذف تنگناهای زیرساختی و توسعه کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب برای سال‌های ۲۰۲۲ - ۲۰۲۵ تا پایان امسال تدوین کنند.

دو طرف توافق کردند این نقشه راه، باید زمینه را برای برقراری یک سازکار ویژه در زمینه روادید برای رانندگان حمل و نقل و دیگر طرف‌های شرکت کننده در روند ترابری بین المللی، مناسب سازی فرآیندهای ترخیص گمرکی، از جمله عرضه تعرفه واحد (گمرکی)، سامانه اطلاعات و اسناد حمل و نقل و آغاز اجرای طرح پایلوت برای حمل جاده‌ای کالا در امتداد مسیر قزاقستان - ترکمنستان - ایران فراهم کند.

دو کشور همچنین سازکار ویژه‌ای در زمینه روادید برای نمایندگان بازرگانی و احتمال راه اندازی یک شرکت صادرات - واردات مشترک مد نظر قرار خواهند داد.

ژومانگارین درباره فرصت‌ها در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی برای ورود به بازارهای جدید و حذف محدودیت‌های کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب با "جواد ساداتی نژاد"، وزیر جهاد کشاورزی ایران گفتگو کرد.

ژومانگارین گفت: قزاقستان آماده صادرات محصولات گندم، جو و آرد، شیرینی، گوشت، روغن‌های گیاهی و دیگر کالاهاست. ما علاقه‌مند افزایش میزان تجارت دوجانبه محصولات کشاورزی - صنعتی با ایران تا یک میلیون دلار و همچنین افزایش تحویل به بازارهای پاکستان، هند، جنوب شرق آسیا و شرق آفریقا هستیم که برای قزاقستان جدید است. تجربه تجاری همکاران ایرانی در این بازارها برای کسب و کار ما بسیار سودمند خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha