۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
قیمت گذاری دستوری عامل افزایش زیان تولیدکنندگان لاستیک

قیمت گذاری دستوری عامل افزایش زیان تولیدکنندگان لاستیک

عضو انجمن تولیدکنندگان لاستیک گفت: سیاست حمایتی دولت و نحوه قیمت گذاری، زیان تولیدکنندگان لاستیک را افزایش داده و موجب شده این صنعت سودده نباشد.

به گزارش بازار، جمال میرزایی، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد نیاز بازار در حوزه لاستیک باری و اتوبوسی رادیال از طریق وادات تامین می‌شود، افزود: ۴۵۰ هزار حلقه تایر باری، اتوبوسی و رادیال در حال حاضر فقط در یک کارخانه تولید می‌شود که میزان مصرف بیش از یک و نیم میلیون حلقه در سال است یعنی کمتر از یک سوم مصرف، تولید داریم.

وی یکی از مشکلات صنعت لاستیک را در تامین منابع مالی دانست و گفت: به دلیل سودآور نبودن، رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود ندارد و بانک‌ها نیز تمایلی به همکاری ندارند؛ سیاست حمایتی دولت و نحوه قیمت گذاری آن باعث شده این صنعت سودده نباشد، اکنون یک لاستیک رادیال باری و اتوبوسی حدود ۱۱ میلیون تومان است در حالی که نمونه‌های وارداتی از ۱۶ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت دارند و به دلیل اینکه نمی‌توانیم لاستیک را به قیمت واقعی بفروشیم، سود آوری زیر سوال رفته و سهام دار حاضر به سرمایه گذاری نیست.

وی با بیان اینکه اکنون حدود هزار نفر در کارخانجات تولید لاستیک مشغول به کار هستند، افزود: در بخش توسعه صنعت لاستیک باری و اتوبوسی به ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است که اگر محقق شود ۲۰ هزار تن ظرفیت و حدود ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک بیشتر تولید می‌شود و برای ۴۰۰ نفر هم اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

این عضو انجمن تولیدکنندگان لاستیک گفت: در حال حاضر یک کارخانه، لاستیک باری اتوبوسی تولید می‌کند و کارخانه دیگری نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند که مشکل قیمت گذاری دارند؛ البته با طرح‌های توسعه‌ای که تعریف شده نه تنها می‌توانیم نیاز داخل در حوزه تایر باری و اتوبوسی را تامین کنیم، بلکه می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha