۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
ایران چهارمین کشور پرمصرف گاز در جهان| ۹۰ درصد گاز تولیدی در داخل کشور مصرف می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ایران چهارمین کشور پرمصرف گاز در جهان| ۹۰ درصد گاز تولیدی در داخل کشور مصرف می‌شود

بوشهر- زمانی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز با بیان اینکه ایران چهارمین کشور پر مصرف گاز در جهان به شمار می‌رود گفت: ۹۰ درصد گاز تولیدی ایران در داخل کشور مصرف می‌شود.

احمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران در راستای تامین گاز مردم در فصل سردسیر از تمام انرژی و توان موجود بهره می‌برد و آمادگی لازم را داریم.

وی افزود: پارس جنوبی اکنون بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور را تولید و فرآورش کرده و متخصصان و کارکنان و کارگران مجتمع گازی در گرمای ۵۰ درجه و سرمای زمستان، پای کار ایستاده‌اند تا منازل مردم گرم شود.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خاطر نشان کرد: توازن تولید و مصرف گاز برای شرکت ملی گاز بسیار مهم است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که این توازن حفظ شود و مصرف، بالاتر از حد مجاز نشود.

زمانی تصریح کرد: علاوه بر تولید حداکثری از مخازن و پالایشگاه‌های موجود، کشف میادین جدید و حفاری و بهره‌برداری از آنها نیز مورد تاکید است و البته در کنار این موارد، بهینه‌سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت گاز تولیدی و رعایت مردم نیز باید مد نظر جدی و واقعی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ های ۱۳ گانه مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت و در موعد مقرر انجام شده تا بدون کوچکترین مشکلی وارد فصل زمستان شویم.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی گاز با بیان اینکه ایران چهارمین کشور پر مصرف گاز در جهان به شمار می‌رود ابراز داشت: ایران بعد از ایالات متحده آمریکا و چین و روسیه، بالاترین میزان مصرف گاز را دارد که نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم.

زمانی با بیان اینکه ۹۰ درصد گاز تولیدی ایران در داخل کشور مصرف می‌شود گفت: اگر بتوانیم در الگوی مصرف، رعایت کرده و به بهینه‌سازی مصرف سوخت کمک کنیم، بدون تردید می‌توانیم گاز کمتری مصرف کرده و صادرات گاز کشور را افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha