۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است
وزیر جهاد کشاورزی:

سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است

زنجان- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۲۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور، گفت: این مقدار باید به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد صبح جمعه در سفر یک روزه به استان زنجان گفت: از اولویت های مهم این وزارتخانه در سال آینده توسعه گلخانه ها است.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه‌های کشور باید به ۱۰۰ هزار هکتار برسد، ابراز داشت: حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است که ۷۵ هزار هکتار دیگر در کشور باید به آن اضافه‌شود.

وزیر کشاورزی گفت: توسعه فضاهای گلخانه‌ای باید مورد توجه جدی فعالان این حوزه باشد و آب به عنوان یک چالش جدی و جاری در کل کشور است و باید به سمت پروژه های کم آب بر در کشت و یا براساس فناوری و حوزه صنعتی سازی بتوانیم آب را با بهره وری بالا استفاده کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه سبزی و صیفی به دلیل آب بر بودن در گلخانه ها کشت کنیم تا علاوه بر افزایش بهره‌وری در حوزه صادرات نیز فعال‌تر شویم،تاکید کرد: در اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ توسعه گلخانه‌های کشور در مقیاس صنعتی را در برنامه‌های خود داریم و این فعالیت ها شدت خواهد گرفت.

وی گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی، ما به دنبال امنیت غذایی پایدار در کشور هستیم.

وزیر جهادکشاورزی، به ابلاغ ۹۰ درصدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه در خودکفایی محصولات اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم ترین الویت ما این است که در محصولات اساسی به خود کفایی برسیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha