۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره بحران گاز در زمستان امسال اروپا

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره بحران گاز در زمستان امسال اروپا

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد اروپا در زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ احتمالا با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی هشدار داد سطح ذخایر گاز اروپا ممکن است در ابتدای زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ کمتر از سطح کنونی شود و از کشورهای اروپایی خواست فورا و به ویژه در جهت کاهش تقاضا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی که در سال ۱۹۷۴ با هدف ارائه مشاوره به کشورها در زمینه انرژی توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ایجاد شد، اعلام کرد در صورت توقف کامل تحویل گاز از روسیه و همچنین احیای اقتصادی چین که بخش بزرگی از گاز طبیعی مایع را جذب می‌کند، اروپا در سال آینده ممکن است با کمبود حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز مواجه شود.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین به خبرنگاران گفت در ابتدای زمستان آینده ذخایر گاز اروپا نهایتا تا ۶۵ درصد خواهد بود در حالی که در حال حاضر سطح ذخایر گاز اروپا ۹۵ درصد است.

وی هشدار داد: «سطح ذخیره فعلی و همچنین کاهش اخیر قیمت گاز و دمای هوای غیرمعمول فعلی، نباید منجر به نتیجه گیری‌های خیلی خوش بینانه در مورد آینده شود.»
رییس آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد انتظار می‌رود که در تابستان ۲۰۲۳، شرایط ژئوپلیتیکی و اقتصادی جهان برای تامین منابع انرژی و پر کردن ذخایر به طور قابل توجهی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تغییر کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha