۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
پروژه مخازن قیر پاسارگاد آبادان ۶۰ درصد پیشرفت دارد| هند و چین بازار هدف صادراتی
مدیرعامل نفت پاسارگاد:

پروژه مخازن قیر پاسارگاد آبادان ۶۰ درصد پیشرفت دارد| هند و چین بازار هدف صادراتی

آبادان- اسفندیار، مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: عملیات احداث چهار مخزن ذخیره قیر با ظرفیت ۲۰ هزار تن در این کارخانه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن میزان انبار قیر به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود اسفندیار عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های شرکت نفت پاسارگاد آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات احداث چهار مخزن ذخیره قیر در کارخانه نفت پاسارگاد آبادان از سال ۱۳۹۹ آغاز و تا بهمن ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد و از خرداد امسال با ظرفیت ۲۰ هزار تن و با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از سرگرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر شناورهای با تناژ پایین تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن امکان ورود و بارگیری محصول صادراتی از آبادان را دارند که توجیه اقتصادی ندارد و اگر امکان ورود شناورهای بالای ۱۰ هزار تن فراهم شود می توان قیر را از اسکه آبادان به خارج کشور صادر کرد.

مدیرعامل نفت پاسارگاد با اشاره پیشرفت عملیات احداث چهار مخزن ذخیره قیر در کارخانه نفت پاسارگاد آبادان با ظرفیت ۲۰ هزار تن، توضیح داد: این پروژه اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن میزان انبار قیر به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

اسفندیار ادامه داد: دشمنان با وجود تحریم‌ها نتوانستند جلوی صادرات و تولید را بگیرد و تاکنون از محل فروش قیر توانستیم برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۷۸۰ هزار تن محصول صادراتی قیر به خارج کشور صادر شد و تا پایان امسال با تلاش نیروهای متخصص داخلی هدف گذاری یک میلیون تن صادرات قیر به کشورهای هدف است.

مدیرعامل نفت پاسارگاد بیان کرد: با توجه به هدف صادراتی و تامین قیر بازارهای منطقه‌ای به ویژه کشورهای هند و چین نیاز به استفاده از کشتی‌های بالای ۴۰ هزار تن است و برای تحقق این مهم نیاز است انبار محصول قیر را افزایش بدهیم تا بتوانیم محصول را به پایانه صادراتی بندرامام خمینی(ره) منتقل و از آنجا به کشورهای هدف صادر کنیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha