۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
اعمال معافیت مالی برای شرکتهای سرمایه‌گذار در بخش دانش‌بنیان
معاون وزیر صمت خبر داد؛

اعمال معافیت مالی برای شرکتهای سرمایه‌گذار در بخش دانش‌بنیان

اصفهان - برادران، معاون وزیر صمت گفت: کشور این ظرفیت را دارد که تولید دارو افزایش یابد و در حال حاضر ۷۸ درصد مواد اولیه داروها در کشور تامین می شود.

محمدمهدی برادران در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردهای اصلی وزارت صمت است، اظهار داشت: از تمام ظرفیت های موجود به این منظور استفاده می شود.

وی ابراز داشت: برای نخستین بار در کشور شرکت هایی که از شرکت های دانش بنیان حمایت مالی و سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تاکنون به شرکت های دانش بنیان در قالب صنایع کوچک خدماتی ارائه نمی شد، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و در قالب صندوق صنایع کوچک وزارت صمت قرار است تا سقف ۵۰ میلیارد ریال ضمانت بانکی برای شرکت های دانش بنیان صادر شود.

وی با اشاره به برخی از چالش های شرکت های دانش بنیان برای تخصیص ارز گفت: این شرکت ها در اولویت پرداخت ارز نیمایی هستند و این ارز در حداکثر یک ماه به آنها پرداخت می شود.

برادران خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست های شرکت های تولیدی در هر سال بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارز به این شرکت ها اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۷۰ هزار واحد تولیدی فعالیت می‌کند، گفت: ۱۰ درصد از این شرکت ها را دانش بنیان ها تشکیل می دهد که امیدواریم با حمایت های انجام شده شاهد رشد این شرکت ها در سال های آینده باشیم.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت صنایع داروسازی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد داروها تولید داخل است.

۷۸ درصد مواد اولیه داروها در کشور تامین می شود

وی با اشاره به اینکه کشور این ظرفیت را دارد که تولید دارو افزایش یابد، اظهار داشت: در مورد تامین مواد اولیه تولید دارو هم برنامه ریزی شده است و در حال حاضر ۷۸ درصد مواد اولیه داروها در کشور تامین می شود.

برادران ابراز داشت: در حوزه بسته بندی دارد به ظرفیت صد در صد رسیده ایم که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرات دارو هم به دیگر کشورها داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha