۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
نسبت مصارف به منابع بانکی استان اصفهان ۱۱ درصد افزایش یافته است
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان:

نسبت مصارف به منابع بانکی استان اصفهان ۱۱ درصد افزایش یافته است

اصفهان - نقش، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی استان اصفهان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان دومین استان صنعتی ایران بعد از تهران است، اظهار داشت: از این رو لازم است اختیارات بیشتری به بانک های اصفهان داده شود.

وی با بیان اینکه اختیارات بانکهای اصفهان باید سه برابر شود، ابراز داشت: تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت بازگشت واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید گفت: کمک به حفظ ظرفیت تولید و اشتغال های موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی احتیاج به سرمایه گردش دارد که باید با رفع موانع در اعطای تسهیلات بانکی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ۱۴۰۰ نسبت مصارف و منابع شبکه بانکی کشور به طور میانگین ۸۱ درصد بود، گفت: این عدد در استان اصفهان حدود ۵۷ درصد بوده است که در شهریور امسال این عدد به ۶۸ درصد رسیده است.

نقش با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع بانکی استان اصفهان در شهریور امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما در سطح استان رسیدن به نسبت ۷۵ درصدی مصارف به منابع بانکی است که امیدواریم این موضوع تا پایان سال جاری محقق شود.

وی تاکید کرد: منابع بانکی کشور در شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه در سال پیش از آن ۳۵ درصد رشد داشته است که در استان اصفهان نیز تقریبا شاهد این رشد بوده ایم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در بخش مصارف یا همان تسهیلات بانکی هم شاهد افزایش ۳۴ درصدی در سطح کشور بوده ایم و این در حالی است که در سطح استان اصفهان این مقدار افزایش مصارف رشدی ۶۱ درصدی را شاهد بوده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha