۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
دلالان بازار انار اصفهان را سیاه کرده‌اند| دولت دست واسطه ها را کوتاه کند
یک کارشناس کشاورزی:

دلالان بازار انار اصفهان را سیاه کرده‌اند| دولت دست واسطه ها را کوتاه کند

اصفهان - معینی؛ یک کارشناس کشاورزی گفت: فقدان حمایت های دولتی، آفت ها، خشکسالی و دلالان از جمله مواردی است که به جان بازار انار اصفهان افتاده است و این محصول سودآور را در مخاطره قرار داده است.

الیاس معینی، در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال هوا گرمتر بود آفت کرم گلوگاه طغیان کرد و باعث شد که باغداران دچار مشکلات زیادی شوند.

وی افزود: از جمله موارد دیگری که انار سرخ اصفهان را سیاه کرده است، وجود دلالانی است که محصولات پیش رس را به قیمت های ارزانتری از کشاورز و باغدار خریداری می کنند و این محصولات بعد از چند دست به دست مصرف کننده با قیمت بالا می رسد.

معینی با تاکید بر اینکه بسیاری از باغداران محل مناسبی برای انبار کردن انار ندارند و به این خاطر که محصولات باغی و کشاورزی در زمان و فاصله معین و کوتاهی برداشت می شود بنابراین مجبورند به دلالان با قیمت های پایین عرضه کنند و سود این محصولات به جیب آنها برود.

وی تاکید کرد: حمایت دولت از باغداران، نبود پایانه های صادراتی و آفتی که امسال به جان باغ های انار افتاده را مستلزم کمک های دولتی است.

وی تصریح کرد: دولت باید دست واسطه ها را کوتاه کند و از تولید کننده حمایت های بیشتری کند تا تولید کننده ها هم بی انگیزه نشوند با توجه به اینکه اکنون مهمترین دغدغه تولید کنندگان و باغداران انار در اصفهان دلالانی هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha