۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
خوزستان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب شد
به منظور مدیریت مصرف و افزایش بهره وری آب؛

خوزستان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب شد

مدیرکل دفتر اقتصادی و بهره وری آب، مدیریت مصارف و تقاضای شرکت مدیریت منابع آب ایران از انتخاب استان خوزستان به عنوان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب خبر داد

به گزارش بازار، سید محمد آهویی در اولین نشست تخصصی بررسی امکان سنجی تحویل حجمی آب، ایجاد وحدت رویه در محاسبه آب‌بها و ارائه فرایند اجرایی مساحی در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان خوزستان، افزود: متاسفانه در چند دهه گذشته به نظام بهره برداری از آب توجه کافی نشده است و این موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی در کشور شده است.

وی گفت: پس از چند دهه و با همراهی وزارت نیرو توانستیم مجوز نظامند کردن تعرفه آب صنعت را از شورای عالی اقتصاد اخذ و نظام نرخ گذاری را در این بخش اجرایی کنیم.

آهویی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی، ایجاد نظام نرخ گذاری را در این بخش به عنوان اولویت دوم مورد توجه قرار دادیم تا ضمن مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری براساس میزان آب توزیعی، شاهد افزایش درامد و بهره وری اقتصادی در شرکت‌های فعال در بخش آب باشیم.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بهره وری آب، مدیریت مصارف و تقاضای شرکت مدیریت منابع آب ایران، تحویل حجمی آب را به عنوان یکی از تکالیف ابلاغی شورای عالی آب به وزارت نیرو معرفی کرد و گفت: به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری، تحویل حجمی آب در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا به صورت پلکانی و مرحله‌ای آن را اجرایی کنیم.

وی ضمن معرفی خوزستان به عنوان پایلوت طرح تحویل حجمی آب اظهار کرد: از آنجایی که این طرح از سال‌های قبل در بخش‌هایی از شبکه‌های آبیاری خوزستان از جمله در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان اجرا شد و بازخورد مناسبی نیز داشته است، شرکت مدیریت منابع آب ایران، خوزستان را به عنوان پایلوت کشوری برای یک نیم‌سال آبی انتخاب کرده است.

آهویی تصریح کرد: مطمئنا اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند همراهی بخش‌های مختلف به خصوص در شبکه‌های آبیاری هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد مدیریت مناسب مصرف و افزایش بهره وری باشیم.

بنا بر این گزارش در صورت اجرای موفقیت آمیز در خوزستان، این طرح به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور جهت عملیاتی شدن ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha