۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
روند تثبیت قیمت ها و کاهش تدریجی تورم آغاز شده است
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

روند تثبیت قیمت ها و کاهش تدریجی تورم آغاز شده است

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به روند بهبود اقتصادی کشور بیان داشت: روند تثبیت قیمت ها و کاهش تدریجی تورم آغاز شده و روند اقتصادی رو به ثبات است.

بازار؛ گروه ایران: مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) و سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضورحجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و جمعی از مدیران گروه توسعه اقتصادی تدبیر به همت شورای فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساختمان این گروه امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ضمن تبریک میلاد مبارک امام عسکری (ع) و بیان کوتاهی از امام اظهار داشت: انسانی که عادت به خصلتی، رفتاری و کلامی دارد ترک آن شبیه معجزه است. کسانی که به دروغ، غیبت و یا دیگر خصلت های زبانی و رفتاری عادت دارند و بخواهند ترک کنند نیاز به یک قرنطینه دارند. همانطوری که پرهیز غذایی نیاز به یک دوران دارد پرهیز از خصلت های زشت اخلاقی هم نیاز به دوران دارد.

وی اضافه کرد: فردی سوال کرد که عادت به دروغ دارد و چه کند که این عادت را ترک کند؟ به او گفته شد که پنج سال باید صحبت نکنید و فقط ضروریات را بگویید تا این عادت از سر شما برود. لذا بیان امام عسکری (ع) یک بیان کوتاهی است اما خیلی درمان ها در این بیان گنجانده شده است.

حاج علی سعیدی ادامه داد: بحث بنده در زمینه عقبه آنچه که اتفاق افتاد و چه عواملی دست اندرکار این پدیده عجیب و فتنه تمام عیار با هدف براندازی انقلاب بودند. برای تمام کسانی که دل داده نبوت، امامت، انقلاب اسلامی، خون شهدا و نگران سرنوشت انقلاب هستند امروز نه تنها تکلیفی بر عهده نیروهای مسلح است بلکه تکلیف سنگینی بر عهده تک تک کسانی که دل در گروه انقلاب دارند هست. همه زنان و مردان جبهه، نیازمند یک جهاد همه جانبه برای مقابله با گسترده ترین تهاجم به انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بین عصمت و طهارت هستند.

وی با اشاره به اینکه این بحث چند محور دارد، بیان کرد: محور اول منشا طراحی نقشه اختشاشات و فتنه کجا است؟ محافل اطلاعاتی می گویند سنتکام و محافل اطلاعاتی آمریکا به پنتاگون می گویند شواهد نشان می دهد که ایران از دسترس آمریکا خارج شده است. بنابراین دستیابی به ایران برای آمریکا در آینده بسیار مشکل خواهد بود. لذا بهترین فرصت برای براندازی است. از این رو هدف این تهاجم و هدف این فتنه به اندازه نظام بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به گزارش دوم تاکید کرد: اندیشکده ها می گویند جمهوری اسلامی ایران در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و این قدرت یک مدل از حکمرانی متفاوت با حکمران های موجود است. همچنین در سند سوم که مرتبط با سند راهبردی ۲۵ ساله آمریکا است می گویند آمریکا با سه تهدید مواجه است؛ تهدید اول چین در عرصه اقتصادی و تکنولوژی، دوم روسیه در عرصه نظامی و سوم دولت هایی که دموکراسی غربی را به چالش کشیده اند و ادعای تمدنی دارند که در راس آن ها ایران است.

برای حفظ انقلاب به میدان بیایید

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حاج علی سعیدی افزود: از نظر آمریکا ایران در کنار دو قدرت روسیه و چین قرار می گیرد و برای آن ها یک مساله تهدید آمیز جدی است. چین امروز برای آمریکا تهدید ایدئولوژیکی نیست. روسیه هم تهدید ایدئولوژیکی و غیره نیست. بنابراین تنها انقلابی که در عرصه جهان بینی و ایدئولوژیکی با آمریکا درگیر است انقلاب اسلامی ایران است که می دانند دنیا در دوران افول لیبرال دموکراسی است و دوران پیری و افولشان را می گذرانند. بنابراین تنها مکتب ایدئولوژی که می تواند در برابر لیبرال دموکراسی قد علم کند مکتب اسلام است و محور حرکت جهانی اسلام هم ایران است.

وی به سند سوم ادامه داد: سند سوم تعامل بین آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختشاش است. این کشورها در تیرماه در بلژیک با محوریت امریکا و گروه های ضد انقلاب مثل منافقان، بعضی از گروه های کموله و دموکرات و سلطنت طلب ها نشستی داشتند تا برای اهدافی که امریکا دنبال می‌کند برنامه ریزی کنند. لذا بحث دیگر فرعی است و باید ملت ایران توجه کنند که صورت مساله و محل نزاع اصل انقلاب اسلامی ایران است.

در حال حاضر بحث دولت ها نیست و به اساس انقلاب حمله می کنند و اگر به انقلاب اسلامی دلبسته ایم و مطمئن هستیم این انقلاب باید زمینه ساز آخرین ذخیره الهی باشد امروز تمام کسانی که به این انقلاب دلبسته اند باید به میدان بیایید

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی سعیدی بیان داشت: در حال حاضر بحث دولت ها نیست و به اساس انقلاب حمله می کنند و اگر به انقلاب اسلامی دلبسته ایم و مطمئن هستیم این انقلاب باید زمینه ساز آخرین ذخیره الهی باشد امروز تمام کسانی که به این انقلاب دلبسته اند باید به میدان بیایید.

وی افزود: چرا جمهوری اسلامی ایران از دسترس امریکا خارج شده است؟ قدرت و ظرفیت دفاعی ایران و تاثیرگذاری آن در عرصه های مختلف که قدرت پهبادی و قدرت موشکی ایران را آزمایش کردند و تحمل این موضوع برایشان سخت و سنگین است. همچنین بحث ۶۰ درصد غنی سازی پدیده ساده ای نیست. مساله سوم نیز استقرار دولت انقلابی و معتقد به موازین و پایبندی به اصول است؛ همچنین می توان با جدیت گفت که انقلابی ترین و همراه ترین دولت ها با رهبری و آرمان های امام دولت سیزدهم است. خوشبختانه هم مجلس و هم قوه قضاییه از جهات مختلفی همراه این موضوع است. بنابراین یکی از حرف هایی که می زنند این است که اگر این دولت موفق شود و بتواند خواسته هایش را عملیاتی کند در آینده استکبار جهانی نمی تواند در این کشور نفوذی داشته باشند.

آمریکا به دنبال انزوای شیعیان

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رویکرد و راهبرد فعال نسبت به شرق و توافقاتی که انجام گرفته اضافه کرد: نگاه به غرب و شرق یک سیاست اشتباه و غلط بود و دولت این سد اقبال به غرب و شرق را شکست. ورود ایران به باشگاه شانگهای مساله ساده ای نبود و امریکایی ها فکر نمی‌کردند ایران به این سادگی بتواند قله ها را فتح کند. مساله بعدی آغاز روند تثبیت قیمت ها و کاهش تدریجی تورم، آثار را میبینیم و روند اقتصادی رو به ثبات است. نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این کاهش روند سریع داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی سعیدی ادامه داد: ایجاد امید و صبر در جامعه در موفقیت دولت موثر است و زمان می خواهد. اقداماتی که شروع شده آرام آرام باید ثمر دهد و شرایطی که مردم بتوانند از شیرینی جمهوری اسلامی بهره ببرند. در مورد سوریه به عنوان محور مقاومت در بخش خارجی تلاش کردند که این کشور را از حلقه خارج کنند و امروز می بینید که آقای بشاراسد قدرت مند ایستادگی کرده است. جریان سیاسی اولین کسانی بودند که از دمشق رفتند اما اکنون درحال برگشت هستند. این موضوع برای آمریکایی ها موضوع ساده ای نیست. مساله بعدی تثبیت اقتدار حزب الله در منطقه به عنوان هم پیمان ایران است. بالاخره رژیم صهیونیستی کوتاه آمد.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از لبنان شیعه بودند و ما را منزوی کردند و در لبنان نقشی نداشتیم و حالا ببینید سیدحسن نصرالله چطور در پرتوی اسلامی ایران آمده است. مساله بعدی تثبیت قدرت انصارالله و توازن قدرت در یمن، راهی که حزب الله ۲۰ سال رفت، انصارالله در مدت سه سال رفت و به عنوان یک جریان قدرتمند در منطقه می درخشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی سعیدی با اشاره اینکه آمریکا به دنبال چیست؟ گفت: نقش امام و رهبر معظم انقلاب در اعتماد سازی، یکی از مهمترین نقشی که در نظام ایفا شد بحث اعتماد سازی ملی بود، اعتماد به نفس، خودباوری، خوداتکایی و غیره از دستاوردهای رهبر انقلاب بود. آمریکایی ها در این جریان با پوشش رسانه جهانی دنبال تهدید و جنگ روانی برای اینکه صداقت نظام که زیر سوال ببرند بودند. همچنین آن ها به دنبال تردید در حقانیت و موفقیت نظام و می خواهند بگویند مردم ناراضی هستند. تردید مقبولیت نظام، تردید در مشروعیت نظام و غیره از جمله برنامه های آمریکا است.

۷۰ میلیارد تریبون در فضای مجازی و غیره آماده کرده اند تا ذهن مردم را تخریب کنند

وی ادامه داد: الان در جامعه ایران حرام شنوی بر حرام خواری مقدم شده است، الان گرفتار حرام شنوی هستیم. الان ۷۰ میلیارد تریبون در فضای مجازی و غیره آماده کرده اند تا ذهن مردم را تخریب کنند. این موضوع فقط ایران هم محدود نمی شود و آن ها فرهنگ ژاپن و چین را هم بهم ریخته اند. مردم این کشورها لباس محلی را کنار گذاشته اند که ناشی از بمباران تبلیغاتی است که فرهنگ جهان را بهم ریخته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: باید مراقب باشید هویت زدایی نکنند و هویت ایرانی و دینی را از شما نگیرند. دومین راهبرد آن ها تجزیه کشور بود و بر اساس اطلاعاتی که داریم قرار بود از چند نقطه با اسلحه وارد شوند و کشور را تجزیه کنند. یعنی یک خطر جدی برای انقلاب دفع شد و اینکه چرا مردم همراهی با آن ها نکردند از اهمیت برخوردار است. یکی از کارهایی که دستگاه های بیگانه در برابر اهل بیت کردند قداست زدایی از اهل بیت است.

وی افزود: یک شعار علیه دولت داده نشد. این موضوع خیلی مهم است که چرا همه تیرهایشان را متوجه بخش دیگری کرده اند. یکی از اهدافشان اخلال در امنیت کشور و به دنبال سوریه سازی ایران بودند. برایشان مهم بود که چرا کشورها دچار مشکلات امنیتی هستند و ایران مثل یک جزیزه امن است.

ضرورت استقامت و مقاومت

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ویژگی های فتنه اخیر بیان داشت: نوجوانان و جوانان طعمه این ماجرا بودند و این که ۹۰ درصد از این افراد سابقه دستگیری ندارند هیجانی اقدام کردند. حمله به هر نوع نهاد دینی، هرچه نشانه ای از دین بود به آن حمله شد. بالا بودن میزان تخریب و استفاده از سلاح سرد و گرم یکی از پدیده های این ماجرا بود. همچنین جمعیت کم و هیاهوی زیاد و کشته سازی که همچنان ادامه دارد. مرتب روایت سازی دروغی می کنند. همچنین بر روی بازار نیز تمرکز کردند اما چون بازار مقابله کرد در این موضوع ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: این موضوع یک جنگ تمام عیار بدون سلاح سنگین بود، ۲۷ کشور یک طرف و یک ملت یک طرف قرار گرفتند. بر این اساس دو اراده ایستادگی در مقابل اراده ارتجاع منطقه و استکبار جهانی برای مقابله با یک انقلاب توحیدی شکل گرفت. همان سنتکام که می گوید ایران از دست رفت و باید برای براندازی آن تلاش کرد این گزارشی است که می دهند؛ اختلاف از نیروهای مسلح دریافت نشد، گزارش و ارزیابی مخالفین از وضعیت داخلی ایران ناصحیح بود. توافقات را به برجام موکول نکنید.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حاج علی سعیدی با طرح این سوال که اگر ضربه ای به انقلاب وارد شود چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: سرخوردگی مجموعه دلدادگان در دنیا، سرکوب شدید شیعیان در اقصی نقاط جهان؛ حضرت امام (ره) با این انقلاب شیعه را به دنیا معرفی کرد و امروز انقلاب، رهبری شیعه دنیا را برعهده دارد و همه این دستاورد ها ضربه می خورد. همچنین برخورد جدی با حزب الله و انصار الله و قربانی کردن مردم فلسطین و تجزیه ایران، شکست چند باره انقلاب توحیدی است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حوادث فوق چه باید کرد افزود: استمرار تقابل بین حق و باطل، استقامت و مقاومت فعال، جهاد تبیین؛ امروز جنگ نرم یعنی همه افراد جامعه در این حوزه مسئولیت دارند. اینجا جهاد تبیین بر همه واجب است.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha