۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
رفع موانع تولید و صادرات با اجرای ماده ۲۷ قانون اداره کرد مناطق آزاد
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس تاکید کرد

رفع موانع تولید و صادرات با اجرای ماده ۲۷ قانون اداره کرد مناطق آزاد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، در دیدار با دبیر اتاق بازرگانی تهران بر لزوم اجرای ماده ۲۷ قانون اداره کرد مناطق آزاد در راستای رفع موانع تولید و صادرات تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی نوید در نشستی که با حضور دبیر اتاق بازرگانی تهران، سرکنسول ایران در قاپان و فعالین اقتصادی حوزه اوراسیا برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت پایانه‌های صادراتی در مناطق آزاد باید بر اساس قوانین منطقه آزاد انجام گیرد و در این راستا، اجرای ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه، امری مهم و اساسی است.

نوید افزود: اجرای کامل و دقیق قوانین مناطق آزاد علاوه بر اینکه می‌تواند بخش بزرگی از معضلات مناطق آزاد را رفع نماید، صادرات به اوراسیا را نیز تقویت می‌کند.

بهمن عشقی، دبیر اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت بسیار خوب صادراتی برای فعالین اقتصادی حوزه اوراسیاست، متذکر شد: باید تلاش کنیم موانع پیش روی فعالین اقتصادی ارس را با همکاری نهادهای مربوطه رفع کنیم و در این راستا اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

عابدین ورامین سرکنسول ایران در قاپان ارمنستان نیز در این نشست گفت: بر اساس سیاست توسعه دیپلماسی اقتصادی، وزارت خارجه دولت تلاش می‌کند بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک با ممالک همسایه را برای فعالین اقتصادی ایران آماده نماید و سرکنسولگری ایران در قاپان در این چارچوب با همکاری سفارت ایران در ایروان می‌کوشد نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی ایران با جمهوری ارمنستان و کشورهای حوزه اوراسیا داشته باشد.

لازم به توضیح است؛ در این نشست فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس مشکلات و موانع داخلی و خارجی جهت توسعه تعاملات اقتصادی با ارمنستان و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را مطرح کردند.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha