۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
قیمت بلوک ۱۲ درصد هلدینگ خلیج فارس اقتصادی است
همایون دارابی در گفتگو با بازار اعلام کرد؛

قیمت بلوک ۱۲ درصد هلدینگ خلیج فارس اقتصادی است

همایون دارابی گفت: قیمت بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس که معامله شد، بالا نبود. زیرا باتوجه به دورنمای  نرخ دلار و کمبود سرمایه گذاری ها، پتروشیمی ها می توانند رشد بالایی داشته باشند.

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار درباره قیمت سهم دولتی برای واگذاری گفت: هلدینگ خلیج فارس عملا ۴۰ درصد صنعت پتروشیمی کل ایران است به همین خاطر بلوک این شرکت بسیار با ارزش است.

همایون دارابی با بیان اینکه حرف و حدیث های زیادی راجع به گران خریدن این بلوک مطرح شد گفت: ما باید در نظر بگیریم که علاوه بر اینکه هلدینگ خلیج فارس و شرکت های آن را روی تابلو داریم میبینیم پتانسیل بسیار عظیمی در شرکت های غیر بورسی این هلدینگ وجود دارد. هلدینگ خلیج فارس علاوه بر دارایی های فعلی، تعداد زیادی شرکت و پالایشگاه نیمه تمام دارد که با ورود آن ها به بورس ارزش دارایی های این هلدینگ بیش از این خواهد شد.
همایون دارابی گفت: زمانیکه خصوصی سازی اقدام به واگذاری شرکت میکند براساس ارزش جایگزینی است و این ارزش را اگر به قیمت روز دلار و سرمایه های دلاری که صرف ایجاد پالایش و مجموعه پتروشیمی خلیج فارس شده است ببینیم، خواهیم دید که قیمتی که برای این بلوک گذاشته شده اصلا بالا نیست.
دارابی افزود: به همین خاطر در آینده باتوجه به دورنمای نرخ دلار و کمبود سرمایه گذاری ها، هلدینگ خلیج فارس و جریان نقدینگی پتروشیمی هایش می تواند تصویر پرقدرتی از این هلدینگ در بازار سرمایه به نمایش بگذارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha