۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
اکنون بهترین زمان برای ساماندهی مشاغل روزمزد است
نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم:

اکنون بهترین زمان برای ساماندهی مشاغل روزمزد است

ایزدخواه، نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم گفت : در شرایط فعلی کشور ساماندهی مشاغل روزمزد در قالب تشکل های مردمی می تواند با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روح الله ایزدخواه با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع اقتصادی ثروتمند است، عنوان کرد : به طور کلی عواملی که سبب افزایش رشد اقتصادی می شود در کشور ما وجود دارد.

وی افزود : تورم، بیکاری، خام فروشی، کسری بودجه و مشکلات دیگر از فقر و کمبود نیست، بنابراین این تفکر که ما کشور فقیری هستیم و باید دست نیاز به سمت خارجی ها دراز کنیم اشتباه است.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت : این تفکر عقیده دارد که پا باید به زنجیره تولید جهانی بپیوندیم و مانند همیشه تنها تامین کننده ماده خام کشورهای صنعتی باشیم.

ایزدخواه در بخش دیگری از برنامه " بی قاب بی نقاب " رادیو گفت و گو اظهار کرد : در حال حاضر که تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا، نفت از دایره اقتصاد خارج شده و تبادلات مالی میان کشورها را به هم ریخته است، مجالی است تا درباره وضعیت کشور تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی شرایط فعلی را حاصل کنار گذاشتن باور خودکفایی دانست و بیان کرد : این تفکر با شعار درهای باز در کشور رخنه کرد و با همین نگاه سطحی موتور استقلال اقتصادی کشور خاموش شد.

این پژوهشگر به انحرافات بزرگی که در اقتصاد کشور رخ داده اشاره کرد و گفت : در هدف گیری اقتصادی نگاه ما به خارج از کشور معطوف شد و از ما یک خام فروش در عرصه مواد معدنی، کشاورزی و نفتی ساخت.

ایزدخواه افزود : در سال های گذشته سرمایه یا نیروی کار ارزان قیمت نیمه ماهر به دنیا صادر شده است. گرچه دولت ها سرمایه گذاری زیادی برای توسعه اقتصادی داشته اند اما این تلاش ها بیشتر در بخش زیرساخت ها بدون هدف گیری صحیح بوده است. نمونه این افراطی گری را در ساخت شهرک های صنعتی می بینیم.

وی با انتقاد از اینکه در مدیریت بحران، معلول بیش از علت مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد : کمک های دولت باید در جهتی باشد که ساختارهای اقتصادی چنان مستحکم شوند که در مقابل بحران هایی مانند کرونا دوام بیاورند و از هم نپاشند.

رئیس اندیشگاه فناوران  اظهار کرد : فرصت خوبی است که مشاغل روزمزد که اکثر آنها رسمی نیستند و بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند، در قالب تشکل های مردمی ساماندهی شوند.
از آنجایی که در شرایط بحران پذیرش مردمی افزایش می یاید، می توان جراحی های بزرگ انجام داد.

کد خبر: ۱۸٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha