۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان تحت پوشش جهش تولید در دیمزارها قرار دارد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان تحت پوشش جهش تولید در دیمزارها قرار دارد

گرگان-احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: در سه سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قرار گرفته است.

سید ساسان احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال های زراعی گذشته ۲۰ و ۷۰ هزار هکتار و در سال زراعی جدید ۲۱۰ هزار هکتار تحت پوشش طرح جهش تولید اراضی دیمزارهای گلستان قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: یکی از شعارهای ما بحث تولید است که خوشبختانه در زمینه کشاورزی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد بر همین اساس در تلاشیم تا بازدهی برداشت را در منطقه بالا ببریم.

وی با تاکید بر مشارکت در امر بیمه محصولات کشاورزی، گفت: سعی شده است که در این طرح محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند.

احمدی ادامه داد: در سال زراعی جدید تسهیلات ادوات دنباله دار چهار درصدی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مبلغ حدود ۵۶۹ میلیارد ریال برای حدود ۵۰۱ دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات برای سال زراعی گذشته حدود ۴۶ هزار و ۲۹۵ میلیون ریال برای خرید ۶۶ دستگاه بوده است که با رشد ۹ برابری در سال زراعی جدید همراه بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: تامین کود بذرمال به میزان ۵۰ هزار و ۴۰۰ تن در سال زراعی جدید پیش بینی شده است.

وی افزود: بکارگیری از کارشناسان فارغ التحصیل بیکار به صورت پاره وقت در بخش کشاورزی برای سال زراعی جدید حدود ۲۱۰ کارشناس است که این تعداد در سال گذشته ۱۲۷ نفر بوده است.

احمدی با تاکید بر آموزش و توانمندسازی کارشناسان و کشاورزان گفت: در سال زراعی گذشته پایگاه نوآوری، بازدید روز مزرعه، مدرسه در مزرعه و سایر اقدامات انجام شده که بازتاب خوبی هم داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: ثبت مستمر اطلاعات بهره برداران در سامانه دیمزار توسط کارشناسان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال های زراعی بوده است.

احمدی از بکارگیری خودرو به منظور نظارت کامل کارشناسان از مزارع تحت پوشش طرح، بکارگیری کارشناسان جذب موقت و مبارزه با عوامل زیان رسان در این طرح به عنوان سایر اقدامات پیش بینی شده خبر داد.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha