۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
لزوم ایجاد شهرک‌های پرورش دام در قزوین/تولیدات دامی افزایش یابد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

لزوم ایجاد شهرک‌های پرورش دام در قزوین/تولیدات دامی افزایش یابد

قزوین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به آمایش های سرزمینی صورت گرفته امروز ایجاد شهرک های پرورش دام در قزوین به ضرورتی جدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه پیش از ظهر شنبه در دیدار با روح الله عباسپور نماینده منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی که در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل در صدور مجوز در صنایع تولیدی و تبدیلی در حوزه کشاورزی توجه به ظرفیت های منطقه و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است که بر این اساس طی چند سال گذشته مجوز پرورش دام و طیور در شهرستان بوئین زهرا به هیچ وجه صادر نمی‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به آمایش سرزمینی صورت گرفته این ممنوعیت امروز به محدودیت تبدیل شده است و با توجه به مقررات موجود برای علاقمندان سرمایه گذاری در این بخش مجوز فعالیت صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین حساسیت و دقت در صدور مجوزهای فعالیت در حوزه صنایع تولیدی و تبدیلی بخش کشاورزی در برخی از شهرستان ها بسیار بالا بود که اکنون تلاش شده تا فرآیند صدور این مجوزها تا حد امکان تسهیل شود.

خمسه گفت: در حال حاضر مهم ترین  مسئله در حوزه پرورش دام و طیور در قزوین مسئله توجه به ایجاد شهرک های دامی است.

وی بیان کرد: تاسیس این شهرک های دامی می تواند راهی برای تجمیع دامداری ها و رفع مشکلات فعالیت این حوزه برای شهروندان در مناطق شهری و روستایی باشد از سوی دیگر با تجمیع واحدها هزینه های تمام شده را نیز کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: افزایش تولیدات دامی تنها راه خروج از مشکلات این حوزه در کشور است که برای این موضوع ایجاد این شهرک های پرورش دام می تواند بسیار اثرگذار باشد و از سوی دیگر در رونق اقتصادی، جهش تولید در این بخش و اشتغالزایی برای استان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

خمسه همچنین به ظرفیت های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان بوئین زهرا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت سازی ها برای اجرای طرح های بزرگ کشاورزی و دامپروری در این شهرستان در حال اجراست و تلاش شده تا از موقعیت ویژه این شهرستان و دشت حاصلخیز آن بهره برداری مناسب صورت گیرد.

وی افزود: تجهیز مزارع و باغات این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری از مهم ترین فعالیت های پیش روی ماست که در کنار آن به مسئله لوله گذاری، تاسیس استخرهای ذخیره آب و رفع مشکل کم آبی کشاورزان نیز رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: داربستی کردن باغات انگور این منطقه نیز از روش هایی است که می‌تواند در افزایش تولید، بهبود کیفیت و تسهیل فرآیند داشت و برداشت محصول اثر گذار باشد از این رو اجرای این طرح ها نیز با جدیت در شهرستان آوج و بوئین زهرا در حال اجراست.

کد خبر: ۱۸٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha