۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مزیت های کرونا برای راه ها و شرکت ساخت و توسعه| قیمت قیر به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

مزیت های کرونا برای راه ها و شرکت ساخت و توسعه| قیمت قیر به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور کرونا سود داشت گفت: قیمت قیر به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: خیرالله خادمی در چهاردهمین همایشگاه و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اگر چه مشکلات زیادی در پی داشت اما برای شرکت ساخت و توسعه مزیت هایی مثل تردد کمتر در جاده ها داشت گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با توجه به وضعیتی که در حوزه ساخت آزادراه و بزرگراه دارند مصرف کنندگان اصلی قیر در کشور هستند بنابراین در جهت ارتقای کیفیت قیر و و آسفالت اقدامات لازم را انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ادامه داد: در سال گذشته و شش ماه ابتدای سال ۲۵۰ هزار تن قیر و چهار و نیم میلیون تن آسفالت استفاده شد و به واسطه حل مشکلات مالی که صورت گرفت خوشبختانه در حال حاضر دغدغه‌ ای از این لحاظ وجود ندارد. اما اگر در چند سال گذشته به دلیل وجود کرونا تردد در جاده های کشور کمتر شد و این شاید مزیتی برای ما محسوب شود چرا که تردد کمتر باعث کاهش تخریب جاده ها شد. اما به هر حال با رفع بیماری کرونا و افزایش ترددها می بینیم که میزان تخریب آسفالت ها افزایش یافته است.

اگر در سال های گذشته سالانه ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه ساخته میشد اما هم اکنون به دلیل افزایش قیمت کالا این عدد به ۷۰۰ کیلومتر رسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: اگر در سال های گذشته سالانه ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه ساخته میشد اما هم اکنون به دلیل افزایش قیمت کالا این عدد به ۷۰۰ کیلومتر رسیده است. بنابراین برای افزایش میزان ساخت آزادراه ها باید راهکارهای جدیدی پیدا کرد.

خادمی با بیان اینکه باید از واردات قیر بی کیفیت از کشورهای همسایه جلوگیری کرد چرا که یکی از راهکارهای لازم استفاده از آسفالت بادوام و با کیفیت است ادامه داد: استفاده از قیر با کیفیت در بخش جاده و راه بسیار تاثیر گذار است پس باید کیفیت قیر را افزایش و از واردات قیر بی کیفیت جلوگیری کنیم. اگر بخواهم با صراحت اعلام کنم باید بگویم که در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیر ارزان قیمت بی کیفیت وارد کشور می شود که زمینه ساز مشکلات بسیاری در حوزه راهسازی و جاده سازی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه استفاده از افزودنی در قیر برای افزایش کیفیت و عمر آسفالت مشکلات زیادی به همراه داشته است و ضرورت دارد تا شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک میزان توجه خود را به این بخش بیشتر کند و ضروری است سازمان راهداری به صورت آزمایشی این اقدام را انجام دهد تا در صورت تایید بتوانیم در سایر بخش ها هم از آن استفاده کنیم.

با اجرای زیر سازی مناسب می توانیم ضخامت آسفالت را کاهش دهیم که این خود در استفاده کمتر از قیر مناسب است چرا که هم اکنون قیمت قیر به هر تن ۱۰ میلیون تومان رسیده است و باید در مصرف آن توجه بیشتری صورت گیرد

خادمی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برخی کشورها آنرا در راهسازی برطرف کرده اند این است که میزان ضخامت آسفالت را به شکل قابل توجهی کاهش داده اند و همین موضوع باعث مصرف کمتر قیر شده است. پس با اجرای زیر سازی مناسب می توانیم ضخامت آسفالت را کاهش دهیم که این خود در استفاده کمتر از قیر مناسب است چرا که هم اکنون قیمت قیر به هر تن ۱۰ میلیون تومان رسیده است و باید در مصرف آن توجه بیشتری صورت گیرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha