۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
لزوم تسریع در اجرای سامانه گرمسیری در استان ایلام
نماینده مردم ایلام تاکید کرد؛

لزوم تسریع در اجرای سامانه گرمسیری در استان ایلام

ایلام- علیزاده، نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس بر لزوم تسریع در اجرای سامانه گرمسیری در استان ایلام تاکید کرد و گفت: این طرح برای کشاورزی استان بسیار حیاتی است.

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار برلزوم دستور عاجل رئیس جمهور برای صدور مصوبه توسط هیئت دولت مبنی بر امهال و تمدید تسهیلات دامداران و کشاورزان استان تاکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه در سال آبی گذشته و هم چنین موضوع عدم پرداخت خسارت وارده به کشاورزان با وجود بیمه محصولات کشاورزی که موجبات نگرانی کشاورزان را فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: اقدام لازم برای تامین نهاده های دامی و کشاورزی که یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان و دامداران است، ضروری است.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس اضافه کرد: مشکلات مربوط به حوزه مکانیزاسیون، عدم تحویل ماشین آلاتی همچون تراکتور، کمباین و ... افزایش سرسام آور قیمت آنها که موجب نارضایتی کشاورزان شده که بخشی از این مشکلات به انحصار تولید محصولات یادشده توسط برخی کارخانه جات و شرکت ها بر می گردد، نیز باید حل شود.

وی تاکید کرد: اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام که در استان ایلام در فاز دوم، این طرح ۱۱ هزار هکتار است، نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به عدم پرداخت خسارت سیل دی ماه سال گذشته در بخش کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان که عمده آن خسارت به بخش کشاورزی است، گفت: تسریع در اجرای سامانه گرمسیری در استان ایلام ضروری است.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha