ایران و بوسنی می‌توانند پایگاه صادراتی کالاهای یکدیگر باشند
رئیس اتاق قزوین:

ایران و بوسنی می‌توانند پایگاه صادراتی کالاهای یکدیگر باشند

بخشنده، رئیس اتاق قزوین می‌گوید: یکی از راه‌های توسعه مبادلات تجاری ایران و بوسنی و هرزگوین را استفاده از ظرفیت دو کشور برای تبدیل شدن به پایگاه صادرات مجدد کالای کشور مقابل است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مهدی بخشنده رئیس اتاق قزوین با اشاره به راه‌های توسعه مبادلات ایران و جمهوری بوسنی و هرزگوین، گفت: می‌توانیم از ظرفیت کشورهای همسایه بوسنی و هرزگوین برای صادرات مجدد استفاده کنیم و در مقابل صادرات محصولات بوسنی نیز از ایران صورت بگیرد.

بخشنده در نشست با هیات دیپلماسی بوسنی و هرزگوین در اتاق قزوین، افزود: قطعاً توسعه روابط راهبردی بین دو کشور از الزامات است و ظرفیت‌های بسیار واحدهای تولیدی بخصوص تولید مواد اولیه مورد توجه میهمانان قرار گرفته است و امیدوار هستیم با این حرکت شروع خوبی داشته باشیم برای صادرات به حوزه بالکان از شرکت‌های تولیدی استان است.

وی ادامه داد: در زمستان پیش‌رو سفری از فعالان اقتصادی برای تعاملات بیشتر به بوسنی صورت خواهد گرفت و منجر به امضای تفاهم‌نامه خواهد بود.

رئیس اتاق قزوین خاطرنشان کرد: ایران طی پنج سال اخیر در حوزه تولیدات و صنعتی شدن با استانداردهای بین‌المللی رشد خوبی داشته و این مورد توجه کشورهایی است که تمایل دارند با ایران روابط تجاری و سیاسی داشته باشند امروز میهمانان ما شاهد این پیشرفت در صنایع و تولیدات ما بودند.

در ادامه احمد هالیلوویچ، قائم‌مقام وزیر خارجه جمهوری بوسنی و هرزگوین که در صدر هیاتی میهمان اتاق قزوین بود، گفت: اتاق‌های بازرگانی دو کشور و استان‌های آنها می‌توانند نیازهای تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت‌ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری‌ها و مراودات تجاری زمینه‌سازی کنند

قائم‌مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: کشور ما خواستار همکاری‌های گسترده اقتصادی و توسعه مراودات تجاری با ایران است.

هالیلوویچ افزود: سفر به ایران تجربه خوب و پله نخست برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی به شمار می‌رود. ما با کشورهای مختلف قراردادهای تجاری داریم و ایران نیز می‌تواند در شمار این کشورها قرار بگیرد.

قائم‌مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: بازرگانان و فعالان تجاری بوسنی را با ظرفیت‌های اقتصادی ایران از جمله قزوین آشنا خواهیم کرد. اتاق‌های بازرگانی دو کشور و استان‌های آنها می‌توانند نیازهای تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت‌ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری‌ها و مراودات تجاری زمینه‌سازی کنند.

این مقام کشور بوسنی و هرزگوین همچنین از علاقه دولت کشورش برای افزایش مناسبات در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم سفرها و نشست‌های دوطرفه به این مهم کمک کند.

همچنین سمیر ولاجیچ سفیر جمهوری بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بر اساس برنامه‌ریزی ارتباط برقرار کرده و خوشبختانه با اتاق بازرگانی ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم و این جلسات برای هماهنگی‌های بیشتر ادامه می‌یابد.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha