۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
اقدامات گمرک برای ترخیص کالاهای اساسی
رئیس کل گمرک ایران تشریح کرد

اقدامات گمرک برای ترخیص کالاهای اساسی

مقدسی، رئیس کل گمرک ایران گفت: استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ و ۶ قانون امور گمرکی، ترخیص نسیه و درصدی کالاها از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده گمرک برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی است.

به گزارش بازار، در نشستی مشترک با حضور رئیس کل گمرک ایران، نمایندگان معاون اول رئیس جمهور و مسئولان سازمان های دخیل در امر تجارت در محل بندر امام خمینی (ره)، آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی بررسی شد.

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در این نشست گفت: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده، ۷۵۰ هزار تن کالاهای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) در حال ترخیص است که از این میزان طی ۲ روز گذشته ۲۵۰ هزارتن از گمرک ترخیص شده و مابقی آن پس از ارائه مجوز از سوی سازمان های مرتبط و تامین حقوق ورودی ان ترخیص می شود.

رئیس کل گمرک ایران به ۴ اقدام گمرک برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی، ماده ۶ قانون امور گمرکی، ترخیص نسیه و درصدی کالاها از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده گمرک است تا در ترخیص کالاهای اساسی تسریع شود.

وی تشریح کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی با تقاضای وزیر دستگاه مرتبط، گمرک کالا را بدون اخذ حقوق وروری و برای مهلت یک ماهه ترخیص می کند. وی گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون امور گمرکی، گمرک نسبت به ترخیص کالاها بدون اخذ حقوق ورودی تا ۱۵ بهمن ماه برای دستگاه های دولتی اقدام خواهد کرد.

مقدسی در این نشست با تاکید بر اهمیت ترخیص کالاهای اساسی در سریعترین زمان ممکن افزود: علاوه بر تسهیلات ارائه شده، گمرک ایران برای سرعت بخشیدن هر چه بیشتر به تشریفات گمرکی کالاهای اساسی به صورت شبانه روزی آمادگی کامل دارد.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha