۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
فاطمی امین یکبار با همین عملکرد و صحبت ها کارت زرد گرفته است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

فاطمی امین یکبار با همین عملکرد و صحبت ها کارت زرد گرفته است

نماینده مردم دماوند در مجلس با اشاره به اینکه وعده های فاطمی همین هیچ گاه محقق نشده است، خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: شما یکبار این صحبت ها را در خردادماه سال جاری از سوی ایشان شنیدید.

به گزارش بازار، سید احمد رسولی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به عنوان یکی از موافقان طرح استیضاح وی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در تذکری خطاب به قوه قضائیه گفت: دیگر مماشات و خویشتنداری کافی است، چرا با سران فتنه، جریان کور غرب گرا و غرب زده به خصوص جریان رسانه ای آنها برخورد قاطع نمی کنید، کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سال ۱۳۷۹ فرمودند برخی مطبوعات پایگاه دشمن هستند، بنابراین در این شرایط که آنها به صراحت اعلام کردند به دنبال براندازی نظام هستند، باید با آنها برخورد شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم در مورد دلیل موافقت خود با استیضاح وزیر صمت ادامه داد: ما در پیشگاه خداوند به عنوان وکلای ملت به کلام الله قسم یاد کرده ایم که حافظ نظام و منافع مردم باشیم، بنابراین استیضاح آقای فاطمی امین به معنای مقابله با دولت نیست، بلکه یک جراحی سودمند است. ایشان به عنوان مدیری ناکارآمد برکنار شده و به جایش فردی توانمند و مدیر باید سرکار آید.

وی یادآور شد: بنده از جمله افرادی بودم که ۱۹ امضا در زمان رأی اعتماد برای آقای فاطمی امین جمع آوری کردم و در ۱۵ ماه گذشته نیز هربار صحبت از استیضاح وزرا شد، خواستم تا فرصتی داده شود، اما در شرایط کنونی فرصتی باقی نمانده است. ما نمایندگان مردم هستیم و باید از حقوق آنها دفاع کنیم، ضمن اینکه آقای فاطمی امین نیز بین مردم برود، ببیند چند درصد از حرف هایش را باور دارند که ما به عنوان نماینده مردم باید باور کنیم.

رسولی نژاد با اشاره به گزارشی که فاطمی امین به نمایندگان ارائه کرده است، افزود: در یکی از خطوط این گزارش آمده که من یکصد پروژه اجرایی دارم و قدرت ایشان به حدی است که در عرض ۴۸ ساعت این میزان به ۳۰۰ پروژه افزایش پیدا می کند یا در زمانی که به کمیسیون یا صحن آمدند، وعده ایجاد سامانه جامع تجارت را داده بود، چه تعداد از وعده هایش محقق شد که آثار آن در زندگی مردم قابل مشاهده باشد، آن هم در شرایطی که امروز مردم از گرانی های موجود به سطوح آمده اند. چه جوابی برای آنها دارید؟ آقای فاطمی امین می گوید دستگاه های مختلفی در ایجاد این گرانی دخیل هستند، کدام دستگاه مقصر اصلی است؟

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: شما یکبار این صحبت ها را در خردادماه سال جاری از سوی ایشان شنیدید که باعث شد با اکثریت آرا کارت زرد بگیرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی وعده های فاطمی امین که محقق نشده یا به طور ناقص اجرا شده، تصریح کرد: پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی بعد از گذشت ۲۳ جلسه هنوز مصوباتش اجرایی نشده است، دپوی شدید کالا در سامانه جامع تجارت و عدم رسیدگی درخصوص صلاحیت کالاها مخصوصاً لوازم خانگی، یدکی و... گسترش مولدهای برق و راه اندازی سامانه های هماهنگ، برنامه های کسب و کار حاکمیت و گسترش و تقویت سکوهای خدمات کسب و کار به هیچ عنوان پیشروی نداشته اند، از سوی دیگر فعالسازی ظرفیت تولید در اکثریت استان ها در آماردهی بوده است و هیچگونه مشوقی برای آن تعیین نشده است. اعلام قیمت تولیدکننده و واردکننده و راه اندازی سامانه نظارت و رسیدگی به تخلفات بازار و طراحی و استقرار سامانه های پاسخگویی از دیگر مطالبات محقق نشده هستند.

رسولی نژاد با استناد به نامه دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مدیرکل دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی درخصوص اختلالات سامانه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در پاسخ به این نامه آمده است اقدامات جهت اعمال اصلاحاتی در سامانه مزبور از سال ۱۴۰۰ همانگونه که در جلسات به دفتر اعلام شد، علی رغم بیش از یکسال کماکان پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از آن صورت نگرفته و اصلاحات مدنظر کاربران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بلااقدام مانده است، بنابراین ما همچنان منتظر پاسخ وزیر در این زمینه هستیم، ضمن اینکه اینجا جای شعار دادن نیست و حرف هایش باید با مستندات موجود تطبیق داده شود.

وی اظهار کرد: ضعف شدید در مدیریت و عملکرد در محورهایی از جمله حوزه تجارت خارجی و داخلی به دلیل ضعف شدید مدیریت و نداشتن راهبردهای تجاری و بازرگانی به استناد آمار مأخوذه از مراجع رسمی و ذیصلاح نشان می دهد متاسفانه حجم صادرات ۱۲.۵ درصد کاهش و حجم واردات ۱۴.۷۲ درصد افزایش داشته است و این امر سبب منفی شدن تراز تجاری کشور ۱.۸ میلیارد دلار شده است، البته ایشان به رشد دلاری صادرات ناشی از رشد قیمت های جهانی تاکید دارد. همچنین درج برچسب قیمت تولیدکننده برای محصولات عرضه شده در بازار و حذف برچسب قیمت مصرف کننده از عوامل گرانی بوده که منجر به نارضایتی شده، همان موضوعی که صداوسیما پیرامون آن تبلیغات می کرد و در نهایت به دلیل ناکارآمد بودن با دستور معاون اول رئیس جمهور کنار گذاشته شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: نارکارآمدی وزارت صمت در کنترل و نظارت بر بازار محصولات تولیدی اعم از صنعتی، سرمایه ای و ... از جمله لوازم خانگی که قیمت های آنها به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۵۰ درصد روزانه افزایش قیمت داشته است. همچنین ناتوانی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وصول مابه التفاوت روغن خام که با ارز ترجیحی حدود یک هزار تن و بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بوده که علی رغم تاکید سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری و پرداخت این مابه التفاوت تاکنون انجام نشده است. از سوی دیگر واردات ۸۰ هزار تن ورق بدون استاندارد به کشور که در گمرکات موجود است و همچنان بلاتکلیف مانده، در شرایطی که میزان تولید بیش از مصرف است، چه نیازی به واردات آن وجود داشته، اگر در ایران تولید می شود، چرا در گمرکات مانده است. همچنین ناتوانی و ضعف شدید و عدم اقدام در مورد تغییر شیوه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا علی رغم تاکیدات ستاد تبلیغ بازار، ضمن اینکه صنعت خودرو اصلا برنامه راهبردی برای افزایش و ارتقای تولید ندارد، کما اینکه بنا بر گزارشات واصله ۹۰ هزار خودرو کف پارکینگ ها مانده که ۶۰ هزار دستگاه متعلق به ایران خودرو و مابقی متعلق به سایپا است، به بهانه نقص در پارکینگ ها مانده اند و شما دستور داده اید با تبلیغات تصنعی مبنی بر افزایش تولید اطلاع رسانی شود.

وی افزود: مدیران عامل شرکت های خودروسازی و زیرمجموعه های آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم از منصوبان جنابعالی هستند که عملکردشان ضعیف و فاقد برنامه ریزی برای افزایش تولید است، عدم توفیق در ارتقای فنی خودروهایی که تولید می شود که منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی به جامعه شده است، همچنین افزایش سهم نقص فنی خودروی غیراستاندارد در تصادفات، تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو که به نظر می رسد عملاً در این زمینه مقاومت شده است، فقدان برنامه در زمینه کنترل قیمت و نداشتن برنامه در ساماندهی بازار خودرو، اصرار بر عرضه برخی مواد اولیه بدون توجه به وضعیت عرضه و تقاضا در کشور و تاثیر آن در قیمت محصولات نهایی و صدور مجوز واردات برخی مواد اولیه به رغم تولید کافی در داخل همچون منسوجات از دیگر دلایل ارائه درخواست برای استیضاح وزیر صمت است.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha