۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
افزایش نرخ یورو به دلار در پی ریزش شاخص دلار| همه در انتظار تصمیم فدرال رزرو!
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ یورو به دلار در پی ریزش شاخص دلار| همه در انتظار تصمیم فدرال رزرو!

با کاهش شاخص دلار آمریکا در روز سه شنبه و البته در پی سخنان خوشبینانه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص آینده اقتصاد منطقه یورو، جفت ارز یورو به دلار با افزایش نرخ مواجه شد.

به گزارش بازار، با کاهش شاخص دلار آمریکا در روز سه شنبه و البته در پی سخنان خوشبینانه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص آینده اقتصاد منطقه یورو، جفت ارز یورو به دلار موفق شد با افزایشی امیدوار کننده به ۰.۹۹۰ برسد.

بر اساس این گزارش، انتشار نا امید کننده شاخص قیمت مصرف کننده و بازدهی منفی اوراق قرضه در این کشور، منجر به کاهش قدرت دلار در روز سه شنبه شده و اکنون، چشم سرمایه گذاران به دو رویداد حیاتی در هفته جاری دوخته شده که عبارتند از تصمیم فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی برای ماه نوامبر و همچنین انتشار آمارهای مربوط به شاخص ISM در ایالات متحده.

پیش بینی نرخ EUR/USD

عدم عبور از مانع ۰.۹۸۸۰-۹۰ شامل خط مقاومت قبلی خط ترسیم شده ز ۳۱ مارس و ۵۰-DMA ، نرخ این جفت ارز را به سمت همگرایی خط روند صعودی ۲۱-DMA و مقاومت ماهانه خود در حدود ۰.۹۸۳۰ هدایت می کند.

به لحاظ فاندامنتال، آخرین بازگشت جفت ارز اصلی بازار فارکس می‌تواند به داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر ایالات متحده نیز مرتبط باشد که اکنون سرمایه گذاران بر روی دلار را مجبور به افزایش فشار بر روی فدرال رزرو کرده تا نرخ بهره بانکی برای ماه نوامبر را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

از سوی دیگر، افزایش تنش در روابط میان آمریکا و روسیه که طی روزهای اخیر تا حد زیادی در سخنان جو بایدن و ولادیمیر پوتین نیز مشخص است، می تواند نقش تعیین کننده ای در تعیین ارزش دلار ایفا کند؛ موضوعی که تاکنون به ضرر دلار آمریکا پیش رفته است.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha