۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
استیضاح وزیر صمت موجب بی‌ثباتی در تیم اقتصادی دولت می‌شود
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

استیضاح وزیر صمت موجب بی‌ثباتی در تیم اقتصادی دولت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موجب بی‌ثباتی در تیم اقتصادی دولت می‌شود و تجربه دولت سابق که شاهد وزرای مختلف در این وزارتخانه بودیم را تکرار می‌کند.

به گزارش بازار، محمدرضا رضائی کوچی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دولت در حال تحولات ساختاری در اقتصاد کشور است که این تحولات نیازمند ثبات در تیم اقتصادی است تا بتوانیم شاهد توفیق در این تحولات باشیم.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته شاهد بودیم در ۴ سال گذشته ۵ وزیر در وزارت صمت مستقر شدند که این بی‌ثباتی را برای این وزارتخانه به همراه داشت اما آقای فاطمی امین در شرایط سختی به وزارتخانه صمت آمد و این وزارتخانه را تحویل گرفت. عمده انتقادات از ایشان به بازار خودرو بازمی‌گردد اما باید گفت همه چیز را نباید از دید خودرو دید البته باید تلاش کرد کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به سیاست واردات خودرو در دولت گفت: این برنامه با هدف رقابتی شدن بازار خودرو دنبال می شود، همچنین استانداردهای ۸۵گانه صنعت خودرو در راستای تقویت این صنعت در پیش گرفته شده اما باید بدانیم مشکلات خودرو، مشکلاتی ۴۰ ساله است که در کوتاه مدت امکان حل آن نیست و باید فرصت داد حرکت وزارت صمت برای بهبود اوضاع پیش برود.

رضائی کوچی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: در کنار تأمین زمین و ارائه تسهیلات ساخت خانه، تأمین مصالح یکی از ارکان این قانون است و من به عنوان عضوی از کمیسیون عمران به همراه همکارانی را با وزیر صمت در این حوزه برگزار کردیم تا در ایامی که شاهد بی‌ثباتی در تأمین مصالح، قیمت فولاد، سیمان، میلگرد و سایر مصالح بودیم این معضل مرتفع شود چرا که بهبود این شرایط می‌تواند باعث تشویق انبوه‌سازان برای ورود به بازار ساخت مسکن شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: در دولت قبل شاهد افزایش قیمت‌ها به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها ناشی از کمبود سوخت و معضلات اینچنین بودیم اما امروز از رهگذر مدیریت خوب وزارتخانه و جلسات مشترک وزارت نیرو و صمت و تأمین سوخت کارخانجات فولاد و سیمان، قیمت این مصالح تأمین شود و اگر این موضوع اتفاق نمی‌افتاد مجبور به واردات مصالح ساختمانی بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در آن زمان یک تن سیمان حدود یک میلیون تومان قیمت داشت اما امروز با مدیریت مطلوب شاهد کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها هستیم، همچنین قیمت میلگرد نیز به ۱۵ هزار تومان رسیده و شاهد کاهش قیمت ورق و شمش نیز هستیم.

رضائی کوچی با بیان اینکه کشورمان امکان تأمین خدمات فنی و مهندسی برای ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه را دارد، گفت: در حوزه خدمات فنی و مهندسی غفلت فراوانی شده و البته تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما فاطمی امین اقدامات فراوانی در این حوزه انجام داد و حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار درآمد در این حوزه برای کشور حاصل شد که به نسبت گذشته رقم مطلوبی است. همچنین در حوزه معادن نیز با مدیریت خوب وزارت صمت شاهد حذف واسطه ها و فرصت دادن به بخش خصوصی از طریق مزایده بودیم.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم از پاکدستی و صداقت آقای فاطمی امین بگوییم می‌توان به صحبت‌های مخالفان اشاره کنم که هیچ‌یک از همکاران از مشکلات مالی ایشان سخنی نگفتند و با توجه به منابع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های مختلف وجود وزیری پاکدشت در صدر این وزارتخانه می‌تواند حائز اهمیت و مهم باشد. رویکرد انقلابی ایشان و تلاش و همراهی رئیس جمهور و هماهنگی ایشان با تیم اقتصادی دولت نیز یکی دیگر از نکات مثبت فاطمی امین است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: آقای فاطمی امین وزیر پرکار، سالم، پرتوان و جهادی است که همواره در حال خدمت بوده و هستند و عدم اعتماد مجدد مجلس به ایشان منجر به بی ثباتی در اقتصاد کشور و تکرار تجربه گذشته می‌شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha