۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۳
شرط لازم برای موفقیت بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه، اجرای همزمان بندهاست
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

شرط لازم برای موفقیت بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه، اجرای همزمان بندهاست

کارشناس بازار سرمایه گفت: همانطور که آتش نشان ها در زمان بروز حادثه وارد عمل می‌شوند، بازارگردان ها هم باید در روزهایی که بازار نیاز به حضور آنها دارد اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار بیان کرد: شرط لازم برای موفقیت بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه، اجرای همزمان بندها است.

وی اضافه کرد: هر تصمیم یا مصوبه‌ای که توسط متولیان بازار سرمایه یا حتی هیات دولت اتخاذ شده، در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که علاوه بر آنکه روی کاغذ آمده، به مرحله عمل هم برسد. قبل از این، بارها تصمیماتی برای حمایت از بازار سرمایه اتخاذ شده که به مرحله عمل نرسیده و همین موضوع موجب شده تاثیرگذاری مصوبه‌های بعدی نیز کمرنگ تر شود. اگر اوراق تبعی منتشر نشود و فروش بازارگردان ها متوقف نشود، در چنین شرایطی اگر منابعی جهت حمایت از بازار سرمایه به صندوق تثبیت یا صندوق توسعه بازار تزریق شود، به جای آنکه صرف رشد و رونق این بازار شود، به جیب بازارگردان ها خواهد رفت. شاید بگویید بازارگردان ها امکان فروش سهم به صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار را ندارند، اما به هر حال بازارگردان ها می توانند به مردم سهم بفروشند و صندوق تثبیت بازار از حقیقی‌ها خرید خواهد کرد! پس بسته حمایت از بازار سرمایه در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هم سمت خرید عرضه و هم سمت تقاضا همزمان مدیریت شوند.

ساسانی در خاتمه گفت: بازارگردان های همچون آتش نشان‌ها در مواقع اضطرار وارد عمل شوند. همانطور که آتش نشان ها در زمان بروز حادثه وارد عمل می‌شوند، بازارگردان ها هم باید در روزهایی که بازار نیاز به حضور آنها دارد اقدام کنند و نیازی نیست که بازارگردان ها در تمام روزهای معاملات فعالیت داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضامحمدی GB ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      امیدوارم بازاربورس فکری به حال سرمایه هاوسهام ازدست رفته ماسهامداران خرد وحقیقی بکنند
    • محمدرضامحمدی GB ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      امیدوارم آقای عشقی وخاندوزی فکری به سهام وسرمایه ازدست رفته مسهامداران خرد وحقیقی بکنند