۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
 واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان نباید نیروی کار را تعدیل کنند
استاندار زنجان:

واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان نباید نیروی کار را تعدیل کنند

زنجان - استاندار زنجان با بیان اینکه واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان حق ندارد فعالیتشان را تعطیل کند، گفت: واحدهای تولیدی نباید کارگران خود را تعدیل کنند. 

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، نسبت به همراهی مردم در قطع زنجیره بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: از مردم درخواست می‌شود همانند گذشته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هر چه زودتر  بیماری کرونا قطع شود. 

وی با بیان اینکه واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان حق ندارد فعالیت خود را تعطیل کند، اظهار کرد: واحد تولیدی نباید کارگران خود را تعدیل کنند. 

استاندار زنجان، گفت: دولت تسهیلات لازم برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل دارند را پرداخت می کند و تنها هدف دولت تقویت فعالیت واحدهای تولیدی است. 

حقیقی بر نظارت و بازرسی اتاق اصناف و سازمان صمت نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی واحدهای صنفی در استان تاکید کرد و یادآور شد: برخی از اصناف زنجان این مهم را به خوبی رعایت می‌کنند ولی متاسفانه برخی از واحدهای صنفی پروتکل های  بهداشتی را رعایت نمی کنند. 

وی به اجرای طرح مومنانه  و مواسات در استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه طرح مومنانه در استان به خوبی اجرا می‌شود و کمیته امداد در این زمینه بیش از پنج میلیارد تومان از مشارکت‌های مردمی جمع آوری کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید فاصله گذاری اجتماعی در استان با جدیت رعایت شود تا هر چه زودتر بیماری کرونا قطع شود، افزود: تا به امروز ۳.۸ درصد از افراد مشکوک به کرونا در استان زنجان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و بستری شدند که خوشبختانه پیک این بیماری در استان کم است.

حقیقی به برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی استان زنجان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این دیدار روز تجدید میثاق با رهبری بود.

وی، با بیان اینکه در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی و اجتماعی و برگزاری نماز جمعه در برخی از شهرستانهای سفید استان نباید احساسی عمل کرد، گفت: تعدادی از شهرستانهای استان طی هفته آینده سفید اعلام خواهد شد ولی نباید این مساله به معنای عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه باید در زمان اعلام سفیدی شهرستانهای استان باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود تا دچار تبعات بدی در آینده نباشیم، گفت: سلامتی مردم برای ما مهم است و باید در واحدهای صنفی و تولیدی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی تقویت شود و نباید با بازگشایی اماکن عمومی سلامتی مردم به خطر بیفتد.

حقیقی بر نظارت های جدی بر نحوه توزیع اقلام پیشگیرانه کرونا در سطح داروخانه های استان  زنجان تاکید کرد: برخی گزارش ها بیانگر آن است که دستکش لاتکس توسط شرکت های خارج از استان به فروش رسیده که همین امر مشکلاتی را در تامین این اقلام ایجاد کرده است. 

وی افزود: واحد تولیدی که اقلام بهداشتی را در سایر استانها توزیع می کند باید جوابگو باشد چرا که تسهیلات بانکی را از این استان دریافت کرده است.

کد خبر: ۱۸٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha