۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
اوکراینی‌ها زمستان سختی پیش رو دارند

اوکراینی‌ها زمستان سختی پیش رو دارند

شبکه تلویزیونی «یورونیوز» اعلام کرد، اوکراینی‌ها زمستان سخت و جانفرسایی پیش رو دارند.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی «یورونیوز» در گزارشی اعلام کرد، این روز ها یکی از تاریک‌ترین روزها در زمینه زیرساخت‌های مهم اوکراین به شمار می‌رود. این واحد مهم انرژی در زاپوریژیا در کنار ۱۷ واحد (نیروگاهی) دیگر در سراسر این کشور هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، حمله به زیرساخت‌های اوکراین در واکنش آشکار به حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه در روز شنبه گذشته هدف قرار گرفته است. زندگی روزمره برای غیر نظامیان ساکن پایتخت به طور فزاینده، دشوار شده است. این دشواری برای برخی از شهروندان بیشتر است؛ چرا که این حمله‌های روسیه، هشتاد درصد از ساکنان کی یف (پایتخت) را از دسترسی به آب آشامیدنی محروم کرده است.

برابر اعلام وزارت دفاع روسیه، همه حمله‌های موشکی این کشور در اوکراین به هدف برخورد می‌کنند. با این حال، ارتش اوکراین اعلام می‌کند که ۴۴ موشک از ۵۰ موشکی که روسیه شلیک کرده، رهگیری و سرنگون شده است؛ یکی از این موشک‌ها در آسمان مولداوی بوده است. ۱۳ نفر در این حمله‌ها زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی «یورونیوز» در ادامه تاکید کرد، برای کسانی که در این منطقه‌ها بدون برق، و اکنون بدون آب، زندگی می‌کنند زمستان پیش رو جانفرسا و دشوار به نظر می‌رسد. کارشناسان می‌گویند چنانچه اوضاع تغییری نکند، به زودی ممکن است موج دیگری از پناهجویان راهی مرزهای اروپا شوند.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha