۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
نگرانی از افزایش دوباره بهای مواد غذایی در انگلیس

نگرانی از افزایش دوباره بهای مواد غذایی در انگلیس

در پی تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق توافق به منظور صادرات غلات اوکراین، نگرانی‌ها از احتمال افزایش بیش‌تر بهای مواد غذایی در انگلیس افزایش یافته است.

به گزارش بازار، روزنامه دیلی میل نوشت، مردم انگلیس که هم اکنون نیز زیرفشار مالی فراوان قرار دارند، پس از متوقف شدن صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، احتمالا باید برای خرید موادی همچون نان، ماکارونی و محصولات تهیه شده از آرد غلات، پول بیش تری بپردازند. نگرانی از افزایش دوباره بهای مواد غذایی در انگلیس

بر اساس این گزارش، پس از حمله پهپادی به کشتی‌های روسی، دولت روسیه اعلام کرد توافق پیشین درباره صادرات غلات اوکراین، متوقف می‌شود.

به نوشته دیلی میل، اکنون اروپا با گرانی بیش‌تر آرد غلات روبروست و بهای شماری از مواد غذایی در انگلیس تا ۶۳ درصد بالا رفته است.

دیلی میل افزود، از ماه ژوئیه امسال، در پی توافق دولت‌های روسیه و اوکراین که با میانجی گری ترکیه و سازمان ملل روی داد، قرار شد غلات اوکراین، یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان غلات در جهان، با کشتی ها، منتقل شود.

این روزنامه نوشت در پی این توافق تاکنون بیش از ۹ میلیون تن از غلات اوکراین صادر شده است و قرار بود تا این توافق در ۱۹ ماه نوامبر، ۲۸ آبان ماه، تمدید شود.

دیلی میل نوشت در انگلیس، قیمت بسیاری از مواد غذایی، دو برابر شده است و اکنون قیمت شماری از مواد غذایی تا ۶۳.۶ درصد بیش‌تر می‌شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha