گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند از پیشران‌های اقتصادی باشد
رئیس اتاق کرمان:

گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند از پیشران‌های اقتصادی باشد

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در زمانی که منابع کنونی مانند معادن را در اختیار نداریم، منابع پایدار درآمد باشند؛ ازاین‌رو باید برای توسعه و تقویت آنها اقدام شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است، ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه صنایع‌دستی استان کرمان بتواند آغازی بر کشف این شگفتی‌ها باشد.

طبیب زاده در آئین افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان که با همکاری اتاق کرمان، شهرداری کرمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزار شده، افزود: باید در استان به این دو حوزه توجه و احکامی تدوین شود تا همه استان بتواند منتفع شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اتاق کرمان پنج شهر استان در فهرست شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شد، ادامه داد: اتاق کرمان بنا به رسالت خود در حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، تلاش خود را برای کمک به گردشگری و صنایع‌دستی استان به کار گرفته زیرا معتقد است این حوزه‌ها می‌توانند از پیشران‌های اقتصادی استان باشند.

طبیب زاده، افزود: گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در آینده که منابع کنونی مانند معادن را در اختیار نداریم، منابع پایدار درآمد باشند اما متأسفانه در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های اعتباری و شناخت ناکافی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی، کرمان هنوز یکی از مقاصد گردشگران نیست.

زمستان فرصت مناسب برای سفر به جنوب کرمان
در ادامه استاندار کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه تنوع اقلیم و آثار به‌جای مانده گردشگری در استان ظرفیت بزرگی ایجاد کرده است، گفت: به‌عنوان نمونه در فصل زمستان، جنوب استان هوای بهاری دارد که بهترین فرصت برای سفر به این منطقه است.

محمدمهدی فداکار افزود: اگرچه بیش از دو سال شیوع ویروس کرونا، توقف شکننده‌ای را برای گردشگری ایجاد و آسیب زیادی را به این صنعت وارد کرد، اما امیدواریم با توسعه زیرساخت‌هایی مانند احداث هتل‌ها و مرمت کاروانسراها و احیای بازار قلعه محمود، شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای مختلف کرمان و حتی روستاها، ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که باید معرفی شود، گفت: اتصال استان کرمان به مثلث گردشگری کشور مطالبه مردم بوده که برای تحقق این مهم می‌توان از تسهیلات تبصره ۱۸ در ابعاد مختلف استفاده کرد.

کرمان رتبه اول جذب اعتبارات گردشگری
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ادامه این آئین گفت: در بخش اعطای تسهیلات مربوط به تبصره ۱۸، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در گردشگری استان کرمان جذب شده که از این نظر رتبه اول را در کشور داریم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در بخش‌های مختلف تسهیلات و اعتبارات، بتواند ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع را جذب کند که این موضوع بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تدوین پیش‌نویس احکام برنامه هفتم توسعه چند ماه آینده آغاز خواهد شد، فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با تشکیل کمیته‌ای به مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان پیشنهادات لازم برای ایجاد اشتغال بیشتر با کمترین سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مذکور و همچنین پیشنهادات کارآمد در برنامه ششم را اعلام کنند تا بررسی و لحاظ شود.

پورابراهیمی، گردشگری مقاومت را پس از شهادت سردار سلیمانی در کرمان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: طبق آمار اعلام شده تاکنون افرادی از ۱۳۰ کشور دنیا برای زیارت مزار این سردار شهید به کرمان سفر کرده‌اند که باید از این فرصت برای رونق گردشگری استان استفاده کرد.

در این آئین علاوه بر مدیران و فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی و مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر هنرمندان از ۲۷ استان کشور حضور داشتند. در نمایشگاه گردشگری ۷۵ نفر از جامعه تورگردانان کشور حضور دارند و سه رویداد گردشگری سلامت، گردشگری مقاومت و گردشگری طبیعت با محوریت کویر لوت برگزار خواهد شد. همچنین هنرمندان ۱۸۰ رشته در ۱۸۵ غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی با زیربنای ۲۰ هزار متر محصولات خود را ارائه می‌دهند.

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه صنایع‌دستی استان کرمان از ۵ تا ۹ آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان دایر شد.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha