۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
بحران کمبود سوخت دیزل در اروپا

بحران کمبود سوخت دیزل در اروپا

شبکه تلویزیونی یورو نیوز در گزارشی اعلام کرد، اتحادیه اروپا با بحران کمبود سوخت دیزل روبرو است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی یورو نیوز انگلیسی اعلام کرد، اتحادیه اروپا با بحران کمبود سوخت دیزل روبرو است.

گزارشگر این شبکه گفت: در حالیکه فرانسه با بحران کمبود سوخت دیزل روبرو است هلند هم با این مشکل روبرو است. این موضوع سبب شده است نگرانی‌ها در شهر بروکسل مقر اتحادیه اروپا درباره بحران کمبود سوخت دیزل افزایش پیدا کند. در این حال اتحادیه اروپا به زودی واردات نفت از روسیه را هم ممنوع می‌کند. این موضوع سبب می‌شود که علاوه بر هلند دیگر کشورهای عضو این اتحادیه با کمبود سوخت دیزل مواجه شوند.

اریک کلوستر، رئیس شرکت تولید سوخت در هلند گفت: البته باید بگویم وضعیت در هلند در رابطه با تولید سوخت دیزل اندکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بهتر است و ما سوخت بیشتری را تولید می‌کنیم. اما وضعیت درباره کل اتحادیه اروپا نگران کننده است. منابع بسیار محدود هستند. زمانی که سوخت نفت کمتری وارد شود آنگاه با کمبود سوخت دیزل روبرو می‌شویم.

گزارشگر افزود: شرکت بریتیش پترولیوم یکی از بزرگترین پالایشگاه‌ها را در شهر روتردام دارد. اما وارد نشدن نفت از روسیه می‌تواند این شرکت را در رابطه با تولید سوخت دیزل با مشکل مواجه کند. این موضوع سبب شده است این شرکت در حال آماده شدن برای مقابله با این وضعیت شود.

کارن دو لاتودور، معاون شرکت بریتیش پترولیوم گفت: ما در گذشته یک سوم نفت خام خود را از روسیه وارد می‌کردیم. زمانی که اتحادیه اروپا خواهان قطع واردات از روسیه شد ما به فوریت و در پایان ماه فوریه و زمانی که وضعیت وحشتناک در اوکراین تشدید شد، تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفتیم.

گزارشگر در پایان گفت: در حالیکه تحریم‌های غرب ضد روسیه ادامه دارد، شرکت‌های تامین کننده سوخت در اتحادیه اروپا به دنبال منابع نفتی دیگر برای جایگزین کردن به جای نفت وارداتی از روسیه برای تولید سوخت دیزل در پالایشگاه‌های خود هستند.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha