۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تولید چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان
مدیر شیلات استان همدان اعلام کرد:

تولید چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان

همدان - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: نیمه نخست سال جاری چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان تولید و روانه بازار شده است.

به گزارش بازار؛ احمد بختیاری بابیان اینکه نیمه نخست سال جاری چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان تولید و روانه بازار شده است، گفت: این میزان ماهی زینتی در ۶۵ واحد پرورش آبزیان در استان همدان تولید شده که ۱۰ واحد از این مراکز به صورت صنعتی و بقیه به شکل خانگی و خرد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ماهی های زینتی در شهرستان همدان و مابقی در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و فامنین تولید می شود، اظهار داشت: صدور مجوز صادرات ماهی های زینتی با همکاری سازمان بازرسی دریافت شده و در حال پیگیری است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید هر ۵۰ هزار قطعه ماهی تزئینی موجب اشتغال یک نفر می شود از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه پرورش ماهیان زینتی در استان همدان خبر داد و گفت: گلدفیش، سیچلاید، گوپی و فلاور از مهمترین گونه‌های ماهی زینتی تولیدی در استان همدان است.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha