۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
نرخ پایه خرید توافقی نارنگی در مازندران کیلویی ۷۵ هزار ریال است
در گفتگو با بازار؛

نرخ پایه خرید توافقی نارنگی در مازندران کیلویی ۷۵ هزار ریال است

ساری- حاتم نژاد، مدیر تعاون روستایی مازندران قیمت کف و پایه خرد توافقی نارنگی را به ازای هر کیلوگرم ۷۵ هزار ریال ذکر کرد.

سلیمان حاتم نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که امسال شاهد افزایش تولید مرکبات در استان بودیم، گفت: این مسئله سبب شد باغداران طی هفته های اخیر در فروش نارنگی با چالش و مشکل روبرو شوند از این رو برای حمایت ازتولیدکنندگان، طرح خرید توافقی نارنگی در استان کلید خورده است.

وی با بیان این که در جلسه کارگروه تنظیم بازار مقرر شد اتحادیه و تعاونی های روستایی خرید توافقی را کف قیمت کیلویی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و در سایز ۹۰ گرمی و جعبه های هشت کیلوگرمی به صورت مستقیم از باغداران انجام دهد، افزود: سازمان تعاون روستایی شبکه عظیمی در کشور دارد و قصد داریم نارنگی را به سراسر کشور ارسال کنیم.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته تصمیماتی مبنی بر خرید گرفته شد و تعیین قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان سبب افزایش قیمت خرید نارنگی در بازار شده است و امیدواریم باغداران رضایت داشته باشند.

حاتم نژاد یادآور شد: بازار تابع عرضه و تقاضا است و مشکلی برای خرید نداریم و قطعا باغدار با قیمت بیشتر از نرخ پایه در بازار خواهند فروخت.

مازندران ۱۱۳ هزار باغ دارد و دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی در استان تولید می شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha