۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
ایجاد ۱۹ هزار شغل در گیلان| ۶۳۷ کارخانه راکد هستند
استاندار گیلان:

ایجاد ۱۹ هزار شغل در گیلان| ۶۳۷ کارخانه راکد هستند

رشت- استاندار گیلان میزان تعهد اشتغال در سال جاری را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به احصاء مشکلات گیلان در سفر هیئت دولت به استان، بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی برای گیلان در این سفر در نظر گرفته شد و هشت هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شاخص های مختلف نیز اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیئت دولت به گیلان، استان دچار چالش اعتباری بود که ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راکد تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها دوباره به جریان افتاد، گفت: در آینده ای نزدیک نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به این بخش اختصاص پیدا می کند.

عباسی بیان کرد: ۸۰۰ واحد راکد در گیلان وجود داشت که با استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات خوبی در این بخش در نظر گرفته شد و ۱۶۳ واحد تولیدی تا زمان حاضر احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

عباسی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید با هدف فعال‌سازی بنگاه های تولیدی و اقتصادی تشکیل می‌شود، گفت: از ۳۰ هزار شغل تعهدشده در گیلان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده که این آمار باید راستی‌آزمایی شود.

وی با اشاره به توانمندی و خودکفایی گیلان در بخش تولید مرغ، افزود: گیلان رتبه دوم تولید جوجه و رتبه سوم تولید مرغ در کشور را دارد و در کنار تامین مرغ استان، تامین کننده مرغ استان های دیگر است.

عباسی با اشاره به سامان بخشی دستگاه های اجرایی گیلان، بیان کرد: در برخی دستگاه ها مشکل اعتباری نبود و مشکل مدیریتی وجود داشت که ساماندهی شد و در برخی دستگاه ها مشکل اعتباری وجود داشت که بخشی از چالش های اعتباری و مالی را برطرف کردیم.

استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه راه آهن رشت - کاسپین خبر داد و اضافه کرد: برای تکمیل این محور، ۶۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله تخصیص است که امیدواریم در ابتدای ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

عباسی با بیان اینکه محور رشت - کاسپین کریدور شمال به جنوب را به هم وصل می کند، گفت: بهره‌برداری محور رشت به کاسپین تحول عظیمی در بخش اقتصاد و اشتغال گیلان و ایران ایجاد می کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهوری روسیه مبنی بر سرعت بخشی به پروژه راه‌آهن رشت به آستارا، افزود: شخص آیت الله رئیسی و مجموعه دولت سیزدهم برای اجرا و بهره برداری از این پروژه مصمم هستند.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha