۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
تولید بیش از ۲۷۰۰ تن عسل مرغوب و دارویی در استان بوشهر| صادرات عسل تسهیل می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید بیش از ۲۷۰۰ تن عسل مرغوب و دارویی در استان بوشهر| صادرات عسل تسهیل می‌شود

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید بیش از ۲۷۰۰ تن عسل مرغوب و دارویی در استان بوشهر خبر داد و گفت: صادرات عسل از استان تسهیل می‌شود.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان کشاورزی جزو زحمت‌کش‌ترین و سخت‌کوش‌ترین اقشار جامعه هستند و البته به اندازه تلاشی که می‌کنند، درآمد ندارند.

وی افزود: در سنوات اخیر با خرید تضمینی محصولات تولیدی کشاورزان استان بویژه خرما و گندم و گوجه‌فرنگی و ...، بخشی از دغدغه کشاورزان رفع شده که تداوم این روند نیازمند تامین اعتبار است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تولید عسل و پرورش زنبور از ظرفیت‌های جذاب کشاورزی استان بوشهر است و هر سال شاهد افزایش شاغلان در این بخش هستیم.

منفرد تصریح کرد: حدود ۴۰۰ هزار کندوی عسل توسط ۲۵۰۰ زنبوردار بومی و مهاجر در استان فعالیت دارند و امسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تن عسل در این استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: عسل تولیدی استان بویژه عسل درخت کُنار از مرغوب‌ترین عسل‌های جهان است و کیفیت بالایی از نظر غذایی و حتی دارویی دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: صادرات عسل از استان بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه ارزآوری بالایی دارد و امیدواریم صادرات عسل تسهیل شده و حجم صادرات افزایش یابد.

منفرد گفت: عسل بهاره استان بوشهر تحت عنوان عسل چهل‌گیاه از داروهای پرطرفدار است و در طب سنتی دارای جایگاه ویژه‌ای است که سالانه بیش از ۲۵۰ تن عسل چهل‌گیاه تولید می‌شود.

وی بیان کرد: حدود یک‌هزار شغل مستقیم در حوزه زنبورداری استان بوشهر ایجاد شده و ۲ هزار شغل فصلی نیز در این عرصه ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha