۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای با رومانی

توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای با رومانی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری در دیدار با سفیر و کنسول رومانی در تهران بر ضرورت هماهنگی در برگزاری کمیته مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای طرفین تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جواد هدایتی در دیدار با خانم میرلاکارمن گرکو، سفیر و آقای رنه‌می‌های شیکارو، کنسول رومانی در تهران، جزئیات مشکلات و ملاحظات حمل‌ونقل جاده‌ای فیمابین، از جمله تقویت راهگذرها با توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دوجانبه، ترتیبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای متعاقب تحولات اخیر در راهگذر شمالی و جهان پساکرونا و اهمیت موقعیت جغرافیایی دو کشور در دسترسی به دو پهنه اصلی دریایی جهان را بررسی کردند.

در این دیدار، دو طرف با تاکید بر عزم قوی دولت متبوع خود برای توسعه و تعمیق مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای و تجاری، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق از مشکلات واقعی و ارتباط نزدیک با تشکل‌های حمل‌ونقلی یکدیگر، تاکید کردند.

هدایتی با اشاره به سابقه مناسبات تجاری و سیاسی دو کشور به قدمت ۱۲۰ سال، بر ضرورت ارتقای فعالیت ناوگان دو طرف در حمل محمولات به مقاصد قلمرو یکدیگر در پرتوی جهش در مناسبات تجاری دوجانبه تاکید کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، همچنین بر ضرورت تنوع‌بخشی بر مسیرهای ترانزیتی و نیز بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی دو طرف در استقرار کانون‌های لجستیکی، برای کاهش کرایه حمل و موفقیت در رقابت با ناوگان کشورهای منطقه تاکید نمود.

وی ضمن اشاره به مسئولیت وزارت متبوع در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با یادآوری نشست سفیر ایران در بخارست با مقامات حمل‌ونقلی رومانیایی بر راهکارهای تسهیل تعاملات تجاری و همکاری در تقویت زیرساخت‌های لجستیکی، بهره‌برداری بهینه از امکانات بندر کنستانزا، تقویت حمل یکسره و رفع حداکثری موانع تاکید کرد.

در این دیدار، خانم گرکوسفیر رومانی، با استقبال از برگزاری نشست پس از دوره نسبتاً طولانی وقفه در از سرگیری مذاکرات حمل‌ونقلی به برخی ملاحظات از جمله ضرورت تقویت زیرساخت‌های ارتباطی بخش کنسولی سفارت، تعیین تکلیف تفاهمات معوق و برخی رویه‌های اداری درخواست و صدور روادید تاکید نمود.

سفیر رومانی، همچنین بر ضرورت حمایت متقابل دو طرف از ارتقاءسطح همکاری‌ها در اتحادیه دریای سیاه و راهگذر خلیج فارس -دریای سیاه، تعامل نزدیک‌تر بخش خصوصی طرفین و بهره‌برداری از رایزنی همتایان صنوف حمل‌ونقل رومانیایی در تبیین اهمیت تجارت با ایران برای تصمیم‌سازان آن کشور، تاکید و با اشاره به رویکرد سفارت متبوع خود بر استقبال از دریافت وضعیت اخیر برای حل مشکلات حمل‌ونقلی ناوگان ایرانی اعلام آمادگی نمود.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha