۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
سهم ۹ درصدی بازارگردانان از کل خرید در معاملات امروز بورس
معاون نظارت بر بازار شرکت بورس تهران خبر داد

سهم ۹ درصدی بازارگردانان از کل خرید در معاملات امروز بورس

معاون نظارت بر بازار شرکت بورس تهران از سهم ۹ درصدی بازارگردانان از کل خرید در معاملات امروز بورس در راستای اجرای بسته حمایتی از بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل ازپایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا شاه‌نظری با اشاره به ارزش معاملات بازار خرد سهام در جریان معاملات امروز (شنبه) اظهار کرد: در روز جاری، ارزش معاملات بازار خرد سهام و حق تقدم بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

محمدرضا شاه‌نظری افزود: در جریان معاملات امروز، صندوق‌های بازارگردانی در کنار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه و صندوق تثبیت بازار سرمایه به حمایت از بازار پرداختند، به طوری که در این راستا، بازارگردان‌ها بیش از ۹ درصد از خرید در کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

این مقام ارشد شرکت بورس تهران با مدنظر قرار دادن شیوه‌های اجرای بندهای پنجم و هشتم بسته حمایتی ده‌بندی بازار خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این بندها، اقدامات نظارتی متعددی از جمله تذکرات کتبی و شفاهی و سایر اقدامات نظارتی از جمله عدم تایید معاملات و محدودسازی دسترسی مستقیم به بازار در خصوص برخی سهامداران حقوقی فروشنده انجام شده است.

کد خبر: ۱۸۴٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha