۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
 ۱۷ مرکز خرید کلزا در کرمانشاه فعالیت خود آغاز کردند
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

۱۷ مرکز خرید کلزا در کرمانشاه فعالیت خود آغاز کردند

کرمانشاه - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت: ۱۷ مرکز خرید در استان نسبت به خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان اقدام می‌کنند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی غله استان کرمانشاه، ماشاالله ارویسی اظهار کرد: با برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع غرب استان، خرید تضمینی این محصول در مناطق گرمسیری کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: از آنجا که در کرمانشاه شاهد تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف هستیم، همه ساله فصل خرید تضمینی دانه‌های روغنی از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در مناطق گرمسیری استان آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر نیز تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: طی سال جاری نیز تا کنون با تحویل بیش از ۳۹ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان، خرید تضمینی این محصول در یک مرکز خرید واقع در نصرآباد شهرستان قصرشیرین آغاز شده است.

ارویسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی در کرمانشاه خریداری شود، گفت: ۱۷ مرکز نسبت به خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان اقدام می‌کنند.

وی قیمت دانه روغنی کلزا را با افت دو درصد و رطوبت ۱۰ درصد به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۲۰ ریال اعلام کرد و افزود: مراکز خرید تضمینی ملزم به تحویل‌گیری کلزای کشاورزان با حداکثر ناخالصی ۱۰ درصد و حداکثر رطوبت ۲۰ درصد هستند که براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، میزان درصد رطوبت و درصد ناخالصی بر روی قیمت تمام شده محصول تاثیر مستقیم دارد.

کد خبر: ۱۸٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha