۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
سمینار "فراز آوری مصنوعی در تولید نفت " فرصتهای حوزه نفت را بررسی می کند
با حضور شرکت های عمانی و بین المللی

سمینار "فراز آوری مصنوعی در تولید نفت " فرصتهای حوزه نفت را بررسی می کند

دیروز نهمین سمینار خاورمیانه ای "فرازآوری مصنوعی در تولید نفت" با شعار "افزایش فرصت ها و نوآوری ها" و با مشارکت بیش از 350 شرکت بین المللی و عمانی در دو زمینه نفت و گاز در هتل گراند میلینیوم مسقط افتتاح شد.

به گزارش بازار مهندس "سالم بن ناصر العوفی" معاون وزیر نفت عمان در افتتاحیه این سمینار گفت فرایند فرازآوری مصنوعی در حوزه نفت شاهد رشد و تقاضای روزافزونی بوده و در نتیجه وارد کنندگان این حوزه باید بر سرمایه گذاری روی منابع موجود تمرکز کنند چرا که چالش بعدی ادامه فعالیت های فعلی با ضرب آهنگ سریعتر است.
وی چالش دیگری را که پیش روی صنعت نفت عمان است را "دیجیتالی کردن "دانست چرا که تاسیسات فعال در این عرصه نیازمند اطلاعات فوری و دسترسی مستقیم به عملکرد چاههای نفت هستند و این خود چالشی دیگر برای امنیت سایبری محسوب می شود و همکاری همه را می طلبد.
از سوی دیگر مهندس "سلطان بن سعید الشیذانی" مدیر عامل مهندسی نفت در شرکت توسعه عمان تاکید کرد: این سمینار در طی سه روزی که برگزار می شود آخرین پیشرفت ها و تحولات در فن آوری فرازآوری نفت و تجربه های به دست آمده در این حوزه حیاتی در عرصه تولید انواع مختلف نفت سبک و سنگین را بررسی می کند.
همچنین مهندس عاتکه بنت سعید البیمانیه کارشناس فرازآوری مصنوعی در شرکت توسعه نفت عمان افزود: این سمینار فرصتی است برای تاسیسات و شرکت های فعال در حوزه نفت منطقه تا از آخرین به روزرسانی ها و فن آوری های عرصه فرازآوری مصنوعی در تولید نفت مطلع شده و با شرکت های مرتبط تبادل تجربه کنند.
وی در ادامه توضیح داد که در این سمینار شرکت ها و نهادهای فعال در مدیریت و حفاظت از چاههای نفت و مخازن، شرکت های سازنده ادوات و ابزار، مراکز تحقیق و توسعه و هیات های دانشگاهی از 22 کشور حضور دارند.
لازم به ذکر است که موضوع این سمینار استفاده فزاینده از فن آوری های فرازآوری مصنوعی در پروسه تولید نفت در خاورمیانه است و آخرین پیشرفت ها و فن آوری های جدید این حوزه را معرفی می کند.
در حاشیه این سمینار نمایشگاهی با حضور شرکت های تخصصی صنعت فرازآوری مصنوعی داخلی و جهانی برگزار می شود.
 

کد خبر: ۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha