۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
افزایش قیمت نهاده‌های خوراکی ماهی در زنجان/ تولید سالانه ۱۶ هزار تن انواع آبزیان سرد آبی
مدیرکل امور شیلات زنجان خبر داد:

افزایش قیمت نهاده‌های خوراکی ماهی در زنجان/ تولید سالانه ۱۶ هزار تن انواع آبزیان سرد آبی

زنجان - مدیرکل امور شیلات زنجان،به افزایش قیمت نهاده‌های خوراکی ماهی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت خوراک ماهی در بازار زنجان ۱۱ هزار تومان است.

منصور حقی  را در گفتگو با خبرنگار بازار،به افزایش قیمت نهاده های ماهی در زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت خوراک ماهی در بازار ۱۱ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۷ قیمت خوراک ماهی رو به افزایش بوده و از شش هزار تومان به حدود ۱۱ هزار تومان در سالجاری رسیده و این کار هم باعث شده تا قیمت ماهی در استان به ۲۸ هزار تومان افزایش پیدا کند. 

مدیرکل امور شیلات زنجان به توقف صادرات ماهی از استان به دلیل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از ۱۶ هزار و ۲۷۰ تن انواع آبزیان سرد آبی در زنجان تولید می شود لذا این استان رتبه سوم در تولید این نوع آبزیان را دارد.

وی بر توسعه صنعت آبزی در زنجان تاکید کرد و یاد آور شد: تحقق این امر مهم باعث رونق صادرات می شود و لذا در سال جاری با از بین رقتن کرونا امیدواریم شاهد توسعه و پیشرفت صنعت آبزی در استان باشیم.

مدیرکل امور شیلات زنجان تصریح کرد: مازاد تولید ماهی در استان بیش از ۱۰ هزار تن است و آبزیان این استان به استان‌های همسایه اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و شمالی صادر می‌شود و به آذربایجان هم صادر خواهیم کرد.

حقی راد با بیان اینکه زنجانمکانیزاسیون نوین در آبزی پروری توانسته مصرف آب در بخش پرورش بچه ماهی را تا پنج برابر کاهش دهد، افزود: بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات آبزی پروری در استان به صورت مکانیزاسیون است.

کد خبر: ۱۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha